Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zabytkowy dworzec PKP w Skawinie po remoncie dostępny dla podróżnych

inforail
03.10.2020 14:45
0 Komentarzy

Pasażerowie mogą odwtorku korzystać z wyremontowanego zabytkowego dworca PKP w podkrakowskiejSkawinie. Oprócz funkcji kolejowej, budynek zyskał też funkcję kulturalną -zlokalizowano w nim nową siedzibę Miejskiej Biblioteki Publicznej.

Zabytkowy budynek dworcowy został gruntownie odnowiony zarównona zewnątrz, jak i w środku.

Jak podkreślił burmistrz Norbert Rzepisko, budynek jeszczekilka lat temu był ruiną, z której nikt nie korzystał. Teraz stał się nowąsiedzibą Miejskiej Biblioteki Publicznej, a w przyszłości będzie centrumkomunikacyjnym gminy z parkingiem, wiatami rowerowymi oraz przystankiemautobusowym.

„Łączymy tradycję z nowoczesnością. Miejska BibliotekaPubliczna znajduje się +po drodze+ na pociąg lub do największego miejskiegoparkingu w gminie. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wstąpić po książkę i umilićsobie podróż dobrą literaturą” – wskazał burmistrz.

Na trzech piętrach mieszkańcy znajdą tysiące książek,czytelnię oraz salę komputerową. Nowa siedziba biblioteki jest w pełnidostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych – znajdują się tam podjazdy,winda, wrzutnia biblioteczna oraz inne usprawnienia.

Obok dworca powstało Skawińskie Centrum Komunikacyjne, gdzieznajduje się pętla autobusowa, wiata dla 60 rowerów oraz parking park&ridedla 500 pojazdów.

Wciąż trwają pozostałe inwestycje infrastrukturalne,przygotowujące Skawinę do uruchomienia Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej w kierunkuKrakowa.

„Po uruchomieniu Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pociąg staniesię dla mieszkańców Skawiny szybkim +tramwajem+ do i z Krakowa” – oceniłburmistrz i przypomniał, że kolej omija korki oraz jest wygodną alternatywą dlasamochodów. W godzinach szczytu podróż ze Skawiny do Krakowa zajmuje ponadgodzinę. Pociąg tę odległość pokona w 20 minut.

W ramach tych inwestycji w bliskim otoczeniu dworca powstajądwa przejścia podziemne, które są tworzone we współpracy z PKP Polskimi LiniamiKolejowymi. Oba tunele połączą ten główny punkt przesiadkowy z okolicznymidużymi zakładami pracy oraz często uczęszczanymi przez mieszkańców drogami.Przejścia podziemne powstaną jeszcze w tym roku.

Oba tunele zostaną połączone z 7-kilometrową siecią ciągówpieszo-rowerowych, które umożliwią przemieszczanie ekologicznymi środkamitransportu. Budowa ścieżek w mieście Skawina dobiega już końca, w Radziszowiezakończy się jeszcze w tym roku.

Nad torami kolejowymi powstanie kładka łącząca os. Rzepnik zul. Jagielnia. Będzie ona wyposażona w windę dla osób niepełnosprawnych.

Powstają także nowe stacje kolejowe, a te już istniejące sąprzebudowywane. Są to Skawina Jagielnia, Skawina Zachodnia, Podbory Skawińskiei Radziszów Centrum. Na mocy porozumienia gminy Skawina z PKP PLK powstanątakże stacje: Rzozów Centrum oraz Wola Radziszowska Lipki, w ich okolicypojawią się też nowe parkingi oraz drogi dojazdowe. Nowe inwestycje zostanądostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.(PAP)

Komentarze