Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zabytkowym parowozem do XIX-wiecznego młyna

inforail
23.02.2017 13:03
0 Komentarzy

Parowóz z lat 50.oraz wagony z lat 20. i 30. ubiegłego stulecia to zabytkowy skład, który będziekursował w niedzielę z Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej doDzierżoniowa, gdzie znajduje się na co dzień niedostępny dla zwiedzającychXIX-wieczny Młyn Hilberta.

Młyn Hilberta po raz pierwszy w tym roku będzie otwarty dlazwiedzających. „To XIX-wieczny zabytek techniki, który zachował się w bardzodobrym stanie” – powiedziała PAP Katarzyna Szczerbińska-Tercjak, dyrektorMuzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku w Jaworzynie Śląskiej.

Młyn Hilberta, podobnej jak Muzeum Przemysłu i Kolejnictwana Śląsku, jest pod opieką Fundacji Ochrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska.Fundacja chce, aby w czerwcu zabytek na stałe został udostępniony zwiedzającym.

Młyn ? jak podkreśliła Szczerbińska-Tercjak ? ma kompletną,sprawną linię do przemiału zboża. Historia tego zabytku sięga pierwszej połowyXIX w. W 1837 r. śląski przemysłowiec i filantrop Karol Zygmunt Hilberturuchomił w Bielawie pierwszy na Śląsku parowy młyn. Po 30 latach zdecydowałsię przenieść działalność do Dzierżoniowa, gdzie w budynku dawnej farbiarniuruchomił nowy zakład.

Szczerbińska-Tercjak poinformowała również, że FundacjaOchrony Dziedzictwa Przemysłowego Śląska zamierza w najbliższym czasie otworzyćdwie filie Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku. „Będzie to Parowozownia wDzierżoniowie oraz Muzeum Technik Rolnych w Piotrowicach Świdnickich k.Jaworzyny Śląskiej” – powiedziała dyrektor.


Komentarze