TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zagadkowa przyszłość małopolskich EN81
InfoRail.pl - Opublikowano: 13.07.2017 09:33:01 19 komentarzy
Zagadkowa przyszłość małopolskich EN81 (foto: Wikipedia/Gagorski, lic. CC BY 3.0)

Co dalej z EN81? Rok temu Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego poinformował, że rezygnuje z dalszej eksploatacji tych pociągów.

Według naszych informacji pociągi oznaczone numerami 005-008 wróciły do producenta czyli bydgoskiej PESY. Niestety nie udało nam się potwierdzić tych informacji. Wszystkie jednostki są własnością mLeasing Sp. z o.o. i przez kilka lat były leasingowane przez województwo małopolskie. Rok temu samorząd poinformował, że nie decyduje się na wykup jednostek. Wygląda zatem na to, że powrót do PESY jest wielce prawdopodobny. Według naszych niepotwierdzonych informacji do Bydgoszczy jednostki te trafiły około dwóch miesięcy temu.

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego pozostaje nadal właścicielem dwóch jednostek EN81, oznaczonych numerami 001 i 002. W kwestii tych pociągów samorządowcy wypowiadają się dość oszczędnie. Biuro Prasowe poinformowało nas, że pojazdy serii EN81 (EN81-001 i EN81-002), które są własnością Województwa Małopolskiego, nie są obecnie eksploatowane, ponieważ oczekują na wykonanie niezbędnego przeglądu P4. Pojazdy te znajdują się na terenie zaplecza technicznego w Suchej Beskidzkiej. Kiedy taki przegląd mógłby zostać wykonany? Tego nie wiemy. Jednostki zostały wycofane z ruchu około trzy lata temu.

Na pocieszenie pozostaje fakt, że dwie jednostki serii EN81 są czynne. To świętokrzyskie pociągi oznaczone numerami 003 i 004. Szkoda, że z ośmiu wyprodukowanych w latach 2005-2006 pociągów kursują zaledwie dwa. Czy polską kolej stać na to, żeby nie korzystać ze składów, które jeszcze nie skończyły nawet 20 lat?



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
EN81
Małopolska
  • Kaszub – 13.07.2017

    Na Słupsk-Ustka czy część obiegów Lębork-Słupsk idealne. Pomorskie mogłoby się pokusić na 2-3 szt.

  • andrzejh69 – 13.07.2017

    Kaszub, jak najbardziej, może też Lębork - Łeba poza sezonem? A tak to przydały by się również na miejscu na obsługę Żywiec - Sucha B.

  • andrzejh69 – 13.07.2017

    sory - przecież trasa Lębork-Łeba nie ma druta :)

  • Jacek – 13.07.2017

    Przydałyby się w Wielkopolsce. Chociażby na relacjach Gniezno-Września-Jarocin, Piła-Sczecinek, czy Krotoszyn-Ostrów Wlkp-Kalisz.

  • Spaghetti – 13.07.2017

    Kielce - Busko Zdrój

  • okl – 13.07.2017

    polska gospodarność: niezłe jednostki, które mogłby jeździć na mało popularnych trasach w Małopolskie, stoją w krzakach od 3 lat... bo tak... i nie wiadomo ile jeszcze postoją....

  • next – 13.07.2017

    Niech peery to kupią. W sam raz na Ciechocinek, Olkusz, Krynica... Rewizję zrobi PR Skarżysko, dać lepsze fotele i jeździć.

  • Rufo – 13.07.2017

    Szanowna redakcjo,EN81 o numerach 01 i 02 jeździły jeszcze w 2015 na trasach Sucha Beskidzka - Żywiec oraz Kraków - Wadowice/ Bielsko-Biała.Pozdrawiam

  • kolejFAN – 13.07.2017

    Idealne na linie : Alexandrów-Ciechocinek, Ustka-Słupsk, Kamień-Wysoka Kam., Jasło-Stróże-Tarnów, Żywiec-Sucha, Złotoryja-Jerzmanice, Oleśnica-Krotoszyn-Jarocin-Gniezno czy Radom-Tomaszów lub Krotoszyn-Ostrów..

  • krakowianin – 13.07.2017

    Ale marnotrawstwo na potęgę!!

  • andrzejh69 – 13.07.2017

    ... jeszcze może być Lubliniec-Częstochowa ... co za niegospodarność i oczywiście nikt za to nie odpowiada

  • Radko – 13.07.2017

    Urząd Marszałkowski tego województwa miał zawsze nie po kolei w głowie. To najbardziej praktyczne i najtańsze składy. Ich powinno być zdecydowanie więcej. Doskonale nadają się na mniej uczęszczane trasy i pełnią rolę szynobusu. Zawsze Urząd Marszałkowski ma jakieś problemy

  • D – 13.07.2017

    Przewoźnicy samorządowi powinni się zainteresować. Jeżeli to może ciągnąć wagon doczepny, to już w ogóle rewelacja.

  • zx – 13.07.2017

    Może ciągnąć, nawet bohuna.

  • czatowiec – 14.07.2017

    UMWM kręcił nosem przy opcji pierwokupu, że te składy są jego zdaniem zbyt małe, by się gdziekolwiek przydały w Małopolsce. A nie jest to prawda, bo byłyby idealnym uzupełnieniem na mało uczęszczanych trasach, by je rozruszać i potem tam puszczać EZT czy składy tych wozów.

  • komes – 14.07.2017

    @Radko zgadzam się z tobą, bardzo praktyczne składy, mam nadzieje, że zostaną odpowiednio zagospodarowane.

  • pasażer – 14.07.2017

    Czy to prawda że były awaryjne i energochłonne? Co na to producent?

  • xyz – 15.07.2017

    Koleje Mazowieckie by mogły to kupić i puścić na Drzewicę.

  • okl – 18.08.2017

    Przecież te składy to idealny tabor na mało uczęszczane linie, lub nawet "zachęta-zug" - aby przyzwyczaić ludzi, że "jest pociąg" na niektórych egzotycznych relacjach np. Gorlice - Tarnów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....