TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zawiercie: 100 km/h przez stację
WWW.PLK-SA.PL - Opublikowano: 14.12.2009 17:25:40 6 komentarzy
Zawiercie: 100 km/h przez stację

11 grudnia 2009 r. zakończono przebudowę głowic rozjazdowych w stacji Zawiercie, która miała na celu podwyższenie prędkości jazdy pociągów przez stację z 40 do 100 km/h, zwiększenie jej przepustowości oraz poprawę komfortu podróżowania.
Pociągi kursujące po Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Katowic kierowane są na linię nr 1 przez rozjazdy stacji Zawiercie, które ograniczały jazdę do prędkości 40 km/h. Przebudowa głowic rozjazdowych, z zastosowaniem rozjazdów o promieniu 1200 metrów oraz skosie 1:18,5 umożliwia zmianę torów przez pociąg z prędkością 100 km/h. Tego typu rozjazdy stosowane są w Polsce tylko na Centralnej Magistrali Kolejowej.
Zakres robót obejmował przebudowę wszystkich elementów infrastruktury. Zabudowano 4 rozjazdy typu 60E1-R1200-1:18,5, przebudowano urządzenia sterowania ruchem kolejowym, sieć trakcyjną, oświetlenie i elektryczne ogrzewanie rozjazdów. Wykonawcą robót na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Oddział Regionalny w Lublinie było „Konsorcjum Stacja Zawiercie”, składające się z Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. Warszawa, Dolnośląskiego Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej DOLKOM Wrocław i PKP Energetyki S.A. Zakład Górnośląski Katowice.
Wartość robót budowlanych wyniosła około 7 mln zł.
Zrealizowane prace poprawią płynność jazdy pociągów w relacjach Warszawa –Katowice i Częstochowa –Katowice. Inwestycja ta była jednym z kolejnych przedsięwzięć podejmowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mających na celu poprawę oferty dla pasażerów podróżujących Centralną Magistralą Kolejową. W nowym rozkładzie jazdy obowiązującym od 13 grudnia 2009 r. już uwzględniono krótszy czas przejazdu przez stację Zawiercie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKP
PKP PLK
CMK
Zawiercie
  • badacz xx – 15.12.2009

    Zwrotnice, niestety, były i są najsłabszymi elementami tras kolejowych. Nie znam stacji Zawiercie, chciałbym się upewnić czy to jest prędkość "na wprost" czy "po łuku" ? Przy okazji, jestem ciekaw, pociąg TGV bijąc rekord "574 km/h" też przejeżdżał przez zwrotnice ( z jaką prędkością ??) jaką one miały budowę ?

  • R. Piech – 15.12.2009

    W stacji Zawiercie trasa na wprost prowadzi tradycyjnie do Częstochowy, natomiast aby wjechać na CMK konieczna jest zmiana toru (widoczne na zdjęciu). Jazda po łuku odbywała się z prędkością 40 km/h, teraz zamontowano rozjazdy pozwalające zmieniać tory z prędkością 100 km/h. Pokonywanie rozjazdów na wprost (za wyjątkiem rozjazdów angielskich) nie wprowadza żadnych ograniczeń prędkości. Gorzej jest w przypadku kierunku w bok, jednak obecnie istnieją możliwości budowy rozjazdów nawet dla prędkości 300 km/h. Wymagają one jedynie dużo miejsca i są bardzo kosztowne. Odnośnie budowy, to rozjazd na dużą prędkość wymaga trzech elementów. Po pierwsze duży łuk, po drugie zastosowanie "ruchomych dziobów", po trzecie dublowane zabezpieczenia gwarantujące, że zwrotnica się nie przestawi podczas przejazdu szybkiego pociągu. Czyli mniej więcej to wszystko co widać na zdjęciu.

  • Warszawiak – 15.12.2009

    badacz xx - Nie kojarzę, aby tamten TGV przejeżdżał w trakcie bicia rekordu przez rozjazdy, ale na liniach dużych szybkości stosuje się rozjazdy zwyczajne z ruchomymi dziobami (aby wyeliminować punkt nieciągłości). Takie rozjazdy nie wprowadzają ograniczeń w czasie jazdy na wprost przy obecnych prędkościach szybkich pociągów (300-320 km/h). Jeśli rozjazdy są odpowiednio długie, to możliwa jest również szybka jazda na bok. Na CKM również stosuje się długie rozjazdy z ruchomymi dziobami (np. Psary). Cieszę się, że wymienia się "ciasne" rozjazdy w takich miejscach jak Zawiercie, gdzie większość pociągów chyba jeździ na bok - bo ich zużycie znacznie się zmniejszy. A biednego chyba nie stać na częstą wymianę i naprawę rozjazdów - lepiej kupić droższe, lepsze.

  • Przemo – 15.12.2009

    Co do artykułu. Autor niech zacznie podróżować po Polsce. Tego typu rozjazdy zabudowane są : post. odg. Sokołowo Wrzesińskie ( 6 szt. ) , Swarzędz ( 3 +1 szt. ) , Poznań Wschód ( 5 szt. ) i jeszcze kilka / kilkanaście stacji w Pl @badacz xx Generalnie rozjazd jest słabszym elementem bo zwrotnica to cz. rozjazdu. A w rozjazdach najsłabszym ogniwem jest nie zwrotnica ( tzn 2 półzwrotnice ) a krzyżownica @R.Piech Chodzi oczywiście o jazdę po kierunku zwrotnym. Poza tym oprócz rkpd i rkp również przez skrzyżowania torów nie przejeżdża się szybciej niż 100 km/h. Jest jeszcze jedno ograniczenie prędkości dla rozjazdów. Przez rozjazdy zwyczajne o R190 nie jeździ się szybciej ( po kierunku zasadniczym ) niż 120 km/h

  • cztram – 17.12.2009

    Dziwna sprawa. 15 grudnia byłem w Zawierciu i widziałem robotników, którzy wkręcali śruby na tym łączniku. Więc roboty się nie zakończyły... a po za tym nie widziałem jeszcze pociągu przejeżdżającego przez stacje 100km/h gdyż wszystkie zatrzymują się na tej stacji!

  • R. Piech – 17.12.2009

    @cztram, to jakoś źle patrzyłeś, bez postoju w Zawierciu przejeżdżają EC Polonia, EC Praha, EC Sobieski oraz międzynarodowa Vltava.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....