Na miesiąc przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy mamy swoiste kuriozum. Chodzi mianowicie o połączenia w województwie kujawsko-pomorskim. W rozkładzie jazdy znalazły się bowiem zdublowane relacje, obsługiwane przez Arrivę i Przewozy Regionalne. Nadal nie wiadomo, który przewoźnik wyjedzie na kujawsko-pomorskie tory 13 grudnia.
Jeszcze kilka tygodni temu Prezes Przewozów Regionalnych Tomasz Pasikowski był przekonany, że to kierowany przez niego przewoźnik będzie obsługiwał połączenia w kujawsko-pomorskim. W grudniu powinniśmy zawierać umowę wieloletnią na trakcję elektryczną, a wraz z upływem terminów i zakończeniem umowy z Arrivą na trakcję spalinową. Będziemy operowali na terenie całego województwa ? mówił nam Pasikowski. Sytuację skomplikował, patrząc rzecz jasna z punktu widzenia Przewozów Regionalnych, sąd.
W dniu 4 listopada 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy przychylił się do naszych zarzutów i orzekł, że zlecenie tych przewozów w trybie bezprzetargowym jest niezgodne z prawem ? mówi nam Joanna Parzniewska, rzeczniczka prasowa Arrivy. I dodaje, że województwo kujawsko-pomorskie swoją decyzję o zleceniu bezprzetargowym zleciło bez zachowania, określonych prawem krajowym i unijnym terminów, przekraczając je o co najmniej 8 miesięcy. Decyzja Urzędu Marszałkowskiego powinna zostać ogłoszona niezwłocznie po jej faktycznym podjęciu, a zatem zgodnie z stanem rzeczywistym jeszcze w 2014 roku, a nie jak to miało miejsce w czerwcu 2015 roku. Takie rozstrzygnięcie Sądu oznacza, że wybór operatora mającego realizować usługi przewozowe powinien odbyć się zgodnie z pierwszą decyzją Województwa Kujawsko -Pomorskiego wyrażoną w ogłoszeniu wstępnym z dnia 17 lutego 2014 roku przed zmianą tj. w trybie postępowania przetargowego.
Podkreślamy, że zarówno na liniach zelektryfikowanych jak i na liniach spalinowych w przyszłości, chcemy konkurować jakością, ceną i najlepszą ofertą dla podróżnych w konkurencyjnych przetargach. Pozwolę sobie tylko przypomnieć, że w ogłaszanych ostatnio przetargach w województwie kujawsko -pomorskim to właśnie Arriva przedstawiała korzystniejszą i wygraną ofertę ? dodaje Parzniewska.
Wszystko to sprawia, że na niecały już miesiąc przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy nie wiemy, kto będzie operatorem w województwie kujawsko-pomorskim. Na tę chwilę nie mamy jeszcze decyzji Urzędu Marszałkowskiego. Wiemy jedynie, że sytuacja jest analizowana.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.