Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zdublowane rozkłady, kujawsko-pomorskie bez przewoźnika

inforail
17.11.2015 11:10
0 Komentarzy

Na miesiąc przed wejściem w życie nowego rozkładu jazdy mamyswoiste kuriozum. Chodzi mianowicie o połączenia w województwiekujawsko-pomorskim. W rozkładzie jazdy znalazły się bowiem zdublowane relacje,obsługiwane przez Arrivę i Przewozy Regionalne. Nadal nie wiadomo, któryprzewoźnik wyjedzie na kujawsko-pomorskie tory 13 grudnia.

Jeszcze kilka tygodni temu Prezes Przewozów RegionalnychTomasz Pasikowski był przekonany, że to kierowany przez niego przewoźnik będzieobsługiwał połączenia w kujawsko-pomorskim. W grudniu powinniśmy zawierać umowęwieloletnią na trakcję elektryczną, a wraz z upływem terminów i zakończeniem umowyz Arrivą na trakcję spalinową. Będziemy operowali na terenie całego województwa? mówił nam Pasikowski. Sytuację skomplikował, patrząc rzecz jasna z punktuwidzenia Przewozów Regionalnych, sąd.

W dniu 4 listopada 2015 roku Wojewódzki Sąd Administracyjnyw Bydgoszczy przychylił się do naszych zarzutów i orzekł, że zlecenie tych przewozóww trybie bezprzetargowym jest niezgodne z prawem ? mówi nam Joanna Parzniewska,rzeczniczka prasowa Arrivy. I dodaje, że województwo kujawsko-pomorskie swojądecyzję o zleceniu bezprzetargowym zleciło bez zachowania, określonych prawemkrajowym i unijnym terminów, przekraczając je o co najmniej 8 miesięcy. DecyzjaUrzędu Marszałkowskiego powinna zostać ogłoszona niezwłocznie po jej faktycznympodjęciu, a zatem zgodnie z stanem rzeczywistym jeszcze w 2014 roku, a nie jak to miało miejsce wczerwcu 2015 roku. Takie rozstrzygnięcie Sądu oznacza, że wybór operatora mającegorealizować usługi przewozowe powinien odbyć się zgodnie z pierwszą decyzjąWojewództwa Kujawsko -Pomorskiego wyrażoną w ogłoszeniu wstępnym z dnia 17lutego 2014 roku przed zmianą tj. w trybie postępowania przetargowego.

Podkreślamy, że zarówno na liniach zelektryfikowanych jak ina liniach spalinowych w przyszłości,chcemy konkurować jakością, cenąi najlepszą ofertą dla podróżnych w konkurencyjnych przetargach. Pozwolę sobietylko przypomnieć, że w ogłaszanych ostatnioprzetargach w województwie kujawsko -pomorskimto właśnie Arriva przedstawiała korzystniejszą i wygraną ofertę ? dodajeParzniewska.

Wszystko to sprawia, że na niecały już miesiąc przed wejściemw życie nowego rozkładu jazdy nie wiemy, kto będzie operatorem w województwiekujawsko-pomorskim. Na tę chwilę nie mamy jeszcze decyzji UrzęduMarszałkowskiego. Wiemy jedynie, że sytuacja jest analizowana.


Komentarze