TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zespół trakcyjny Protos.
FTD Ryszard Piech - Opublikowano: 06.03.2007 20:13:41 2 komentarze
Zespół trakcyjny Protos.

Przeżywający swoją premierę na targach InnoTrans zespół trakcyjny Protos wzbudzał duże zainteresowanie. Dzięki uprzejmości producenta mamy możliwość przybliżenia czytelnikom tego ciekawego pojazdu.

 

Producentem zespołu trakcyjnego jest Fahrzeugtechnik Dessau. Ten nieznany na polskim rynku producent zadziwił wszystkich wysoką jakością produktu. To powoduje, że z zainteresowaniem należy spojrzeć na historię firmy. FTD Fahrzeugtechnik Dessau AG założono w 1995 roku, a zakład szybko stał się ważnym dostawcą elementów dla pojazdów kolejowych. Na produkowany asortyment składają się między innymi: wózki jedne, moduły drzwiowe, pudła wagonów, a na gotowych pojazdach skończywszy. To w tym zakładzie powstały pudła do tramwajów z Karlsruhe, czy też wagony prototypowego Lirexa. Bardzo ważnym wydarzeniem było wyprodukowanie ekskluzywnych wagonów, do eksperymentalnego pociągu DB, określanego mianem Metropolitan. Te wydarzenia ugruntowały pozycję zakładu jako innowacyjnego, wyznaczającego się wysoką jakością. 30 maja 2006 roku FTD Fahrzeugtechnik Dessau AG zyskało nowego większościowego udziałowca. Stał się nim PRO-Railinvest GmbH z Magdeburg. W ten sposób zakład stał się częścią koncernu CJSC Transmashholding, z Moskwy.

Niedawno do oferty wprowadzono nowy produkt dla ruchu regionalnego o nazwie Protos. Jest to pojazd modułowy, który może być wykonany zarówno jako spalinowy lub też elektryczny. Wagony są niskopodłogowe, a zespół może być wykonany jako jedno, dwu lub złożony z większej ilości wagonów. Istnieje również możliwość użytkowania pojazdów w trakcji ukrotnionej. Podobnie jak pojazdy konkurencji również Protos będzie miał prędkość maksymalną 160 km/h. W zależności od specyfikacji jednostka będzie posiadała inną moc maksymalną. Konstrukcja pojazdu umożliwia zastosowanie wszystkich kół napędnych. Również wnętrze może być dowolnie ukształtowane w zależności od zamawiającego. Pierwsze zamówienia na zespół Protos zostały już złożone przez holenderską spółkę transportową Connexxion. Zamówienie to opiewa na pięć dwu wagonowych zespołów z elektrycznym napędem. Mają one wejść do obsługi linii Ede –Wageningen - Amersfoort we wrześniu 2007 roku. Prototypowa jednostka była również gwiazdą targów InnoTrans 2006.

 

PROTOS Dane techniczne:

Ilość wagonów w jednostce

1 do „n”

Wysokość podłogi

600 mm lub 810 mm

Napęd

Spalinowy lub elektryczny

System zasilania

Zależny od zamówienia

Prędkość maksymalna

160 km/h

Długość wagonu czołowego

26,4 m

Długość wagonu środkowego

26,1 m


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
InnoTrans
FTD
Protos
  • Raffi – 07.03.2007

    Zaiste ciekawy pojazd. Z tego co widzę, produkty kolejowe ewoluują, podobnie jak np autobusy, w stronę budowy modułowej, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza opcji, dzięki czemu oferta jest lepiej dopasowana do potrzeb klienta, a przy okazji tańsza niż opracowywanie gotowego pojazdu dla każdego potencjalnego nabywcy. Czekamy na odzew konkurencji.

  • InflanckA – 08.03.2007

    konkurencja juz to ma - i to nie mowie tu o EN 57 i EN 71 ;-)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....