TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zielone światło dla inwestycji na Podlasiu
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 17.01.2018 08:55:45 5 komentarzy
Zielone światło dla inwestycji na Podlasiu (źródło: Wikipedia, Jan Pesula)

Można już projektować rewitalizację linii kolejowych Łapy-Śniadowo i Śniadowo-Łomża w Podlaskiem. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku wydała decyzje środowiskowe ws. tych inwestycji.

Decyzja środowiskowa, która określa środowiskowe uwarunkowania przedsięwzięcia jest konieczna, by prace projektowe mogły się rozpocząć - poinformował PAP Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Decyzję ws. linii nr 36 Łapy-Śniadowo RDOŚ wydała we wtorek, w sprawie linii nr 49 Śniadowo-Łomża na początku stycznia.

Zastępca dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku Grzegorz Piekarski powiedział we wtorek PAP, że w przypadku obu linii RDOŚ oceniła, że nie ma konieczności przeprowadzania oceny odziaływania na środowisko dla tych inwestycji, bo będą one prowadzone na zamkniętych terenach PKP SA, w obrębie już istniejącej infrastruktury, która będzie rewitalizowana, przebudowywana lub likwidowana, w zależności od miejsc.

Jak wcześniej wielokrotnie podkreślały władze PKP PLK, głównym celem prac na tych liniach jest usprawnienie transportu kolejowego między Białymstokiem a Łomżą. Ma być reaktywowany ruch pasażerski i towarowy na tych trasach.

Linie Łapy-Śniadowo-granica województwa i Śniadowo-Łomża są jednymi z kilkunastu inwestycji kolejowych w Podlaskiem, które znajdują się na liście najważniejszych do zrealizowania w regionie i są zawarte w Krajowym Programie Kolejowym do 2023 r. Obie są planowane do dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020 - wynika z wcześniejszych danych PKP PLK.

Karol Jakubowski poinformował, że ws. linii Śniadowo-Łomża termin ogłoszenia przetargu będzie zależał od uzyskania finansowania, a to - jak dodał - zależy od rozstrzygnięcia przetargów dla innych linii, które PKP PLK realizuje w województwie podlaskim ze środków UE z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa. "W projekcie określony zostanie zakres prac, konieczny do wykonania dla przywrócenia parametrów linii" - dodał Jakubowski.

RDOŚ podała, że w ramach rewitalizacji 68 km linii Łapy-Śniadowo-granica województwa mają być m.in. przebudowane stacje Czarnowo-Undy i Śniadowo, zlikwidowana stacja Czerwony Bór, w Sokołach ma zostać bocznica, a zlikwidowana zbędna infrastruktura. Obecnie na długości 47,5 km linia ta jest nieczynna, wyłączona z eksploatacji.

W ramach rewitalizacji ponad 17 km linii Śniadowo-Łomża będą budowane perony w Kozikach i Starej Łomży, Konarzycach - poinformował Grzegorz Piekarski. Dodał, linia ta prawie w całości jest nieczynna, będzie udrażniana.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Podlaskie
PKP PLK
  • Ted Rozpor – 17.01.2018

    Czy wykonawca jest Torpol?

  • ON – 17.01.2018

    Należałoby się zastanowiać nad budową nowych odcinków w tamtym rejonie, aby mądrze włączyć Łomżę w sieć kolejową. Może warto byłoby wykorzystać ślad starej wąskotorówki na Kurpiach?

  • Z Podlasia – 17.01.2018

    Chyba czegoś nie rozumiem; to jakiego rodzaju prace (jeśli nie rewitalizacja) wykonywano na linii 36 w roku 2017 od Łap do Śniadowa - o czym pisaliście również na tym portalu i co naocznie można sprawdzić "na gruncie" ?

  • Xtrain – 17.01.2018

    Masz rację ON. Aby dobrze i mądrze skomunikować Łomżę PKP PLK powinny umiejscowic dworzec kolejowy na obrzeżach Łomży i wytyczyć nową linię w stronę północną (Pisz, Szczytno lub Ełk, a więc tak aby mieszkańcy Łomży i okolic mogli mieć dobry dojazd pociągiem do Trójmiasta, Szczecina, do obwodu Kaliningradzkiego jak też Litwy, Łotwy i Estonii tj połączenie z Rail Balticą). Taki projekt już dawno powinien być wykonany łącznie z jego realizacją. Łomża to jedno z większych miast w regionie niegdyś wojewódzkie i kpiną jest że od 30-40lat jest ona pozbawiona połączeń kolejowych pasażerskich.

  • DWase – 18.01.2018

    Peron i Stara Łomża?? Tam nie ma torów... Tam co najwyżej można zbudować stanicę wodną nad Narwią :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....