TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmiana koncepcji połączenia LEO Express do Pragi
InfoRail.pl - Opublikowano: 19.01.2017 11:45:24 6 komentarzy
Zmiana koncepcji połączenia LEO Express do Pragi (foto: LE)

LEO Express zmienił koncepcję swojego kolejowego połączenia z Warszawy do Pragi. Pierwotnie Czesi chcieli jeździć przez CMK. Teraz pomysł jest inny.

Chcielibyśmy jeździć do Katowic wiedenką, przez Częstochowę ? mówi nam Peter Jancovic, dyrektor Leo Express Polska. Dlaczego? Naszym celem nie jest konkurowanie z PKP Intercity czy podbieranie pasażerów temu przewoźnikowi ? wyjaśnia Jancovic. Jadąc przez mniejsze miasta, takie jak właśnie Częstochowa możemy dotrzeć do większej liczby pasażerów. Taka jest filozofia naszych usług. Dobry produkt adresowany do jak największego grona podróżnych ? dodaje. Stąd też na trasie czeskiego pociągu na pewno nie zabraknie postojów w mniejszych miastach. Możemy sobie na to pozwolić. Mamy składy z dobrym przyśpieszeniem ? wyjaśnia przedstawiciel przewoźnika. Dość powiedzieć, że na trasie autobusu LEO Express do Wiednia mamy nie tylko Częstochowę, ale także Gliwice i Zabrze.

To jednak nie jedyny powód zmiany koncepcji połączenia Warszawa ? Praga. Jancovic wskazuje, że na CMK ciągle prowadzone są remonty. Jest kilka odcinków jednotorowych. To znacznie ogranicza przepustowość linii. Jest tam tłok. Możemy się również domyśleć, że czeski przewoźnik łatwiej wejdzie na polski rynek nie będąc bezpośrednim konkurentem dla połączeń realizowanych przez Pendolino. Dodajmy Pendolino, które jest przez Czechów postrzegane jako produkt drogi, i dotyczy to również połączeń za naszą południową granicą realizowanych przez składy wyprodukowane przez Alstom. W Czechach LEO Express stanął w szranki właśnie m.in. z pociągami Pendolino. Wszystkim wyszło to jednak na dobre. Jak tłumaczy Jancovic liczba podróżnych na trasie Praga ? Ostrawa wzrosła trzykrotnie. Kursują tu nie tylko pociągi Ceskich drah i LEO Expressu ale również RegioJet. Mieszkańcom Ostrawy przestało opłacać się wynajmowanie mieszkań w stolicy. Liczba połączeń pozwala na dojeżdżanie do pracy, nawet codzienne. Brakuje tylko wspólnego biletu. Skąd my to znamy?



Sprawdź też:
LEO Express
Czechy
Praga
CMK
  • kolejFAN – 19.01.2017

    No z pewnością ktoś dojeżdża z Ostrawy do Pragi codziennie 3,5 godziny w jedną stronę do pracy. Co za bzdury!

  • KODek – 20.01.2017

    kolejFAN idż ty jednak to polityki Dobra Zmiana czekają na ciebie . A do komunikacji . Bo cywilizowanych krajach dojeżdża się do pracy 300 400 kilometrów codziennie . U nas było by podobnie gby PKP IC miało konkurencję , A tak jest jak jest

  • kolejFAN – 21.01.2017

    @ KODek? 300-400 km dojeżdża się do pracy, ale we Francji na liniach TGV z vmax 300-350 km/h a nie w Czechach czy w Polsce gdzie prędkości maksymalne 160 km/h wynoszą . Chyba że ktoś jest konduktorem to jak najbardziej, może się i 1500 km dziennie przemieszczac.
    Nikt normalny nie spędza życia w pociągu - chyba tylko jakiś świr. Doba ma 24 h, więc życie z codziennym dojazdem wynoszącym 3,5 h dziennie w jedną stronę to byłby jakiś koszmar.

  • kolejFAN – 21.01.2017

    @ KODek - a co do "niedobrej zmiany" to ja ją pier.dolę z góry na dół. Nie moja bajka, nie chodzę w broszkach ani nie hoduję kaczek w zagrodzie.

  • podróżnik – 21.01.2017

    @kolejFAN

    W pociągu można zawsze się przespać, pogadać, najeść. Jechałem raz LEO Express na odcinku Prerov-Bohumin (jakieś 100 kilometrów) i może nie byłoby to zbyt komfortowe w klasie ekonomicznej i zbyt opłacalne w klasie premium, ale w klasie biznes jak najbardziej i komfortowe, i względnie opłacalne. Jedzenie jest u nich może bez szału, ale duuużo lepsze w relacji koszt-efekt, niż w naszych Warsach. Można np. tanio kupić przyzwoitą sałatkę.

  • kolejFAN – 23.01.2017

    @ na odcinku Bogumin-Prerov to można byłoby dojeżdżać, ale nie aż do Pragi.
    Co do czeskiego jedzenia w pociągach, wiem coś o tym, można tanio napić się kawy, zjeść coś, wypić dobre piwo. Nasze warssy to szczyt drożyzny,minimalizmu i łupiestwa, nigdy nie korzystam z polskiego warsu, bo nie akceptuję tak niskiej jakości i ilości za tak horrendalną cenę.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...