TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmiany na trasie Poznań-Piła
PAP InfoRail.pl - Opublikowano: 30.04.2018 19:05:18 1 komentarz
Zmiany na trasie Poznań-Piła

Od soboty zmieni się organizacja ruchu na linii kolejowej Poznań - Piła. Pociągi powrócą na remontowany od marca odcinek Wargowo - Oborniki Wlkp., natomiast wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła Główna.

W 2019 roku podróż z Poznania do Piły ma skrócić się o ok. 40 minut i potrwać ok. 80 minut. Linia Poznań - Piła na długości 59 km jest linią jednotorową; wymiana toru na tym odcinku ma potrwać do września.

Jak poinformował PAP w imieniu spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Zbigniew Wolny, od soboty 5 maja pociągi powrócą na remontowaną od marca trasę Wargowo - Oborniki Wielkopolskie. W związku jednak z rozpoczęciem kolejnego etapu prac, utrudnienia będę występowały na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła. W tym czasie podróż na trasie Poznań - Piła, również z wykorzystaniem komunikacji zastępczej, może potrwać nawet ok. godziny dłużej.

"Od 5 maja do 1 września 2018 r. w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu inwestycji, wprowadzona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa na odcinku Oborniki Wlkp. – Piła Główna. Wykonawca będzie prowadził wymianę torów i sieci trakcyjnej. Przebudowane będą przejazdy kolejowo-drogowe i zmodernizowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Pasażerowie składów dalekobieżnych nadal pojadą przez Krzyż lub Stargard" – tłumaczył Wolny.

Współfinansowana ze środków unijnych modernizacja linii Poznań - Piła o długości 94 kilometrów kosztować będzie 500 mln zł. Inwestycja skróci obecny, ok. dwugodzinny czas przejazdu między Poznaniem a Piłą o ok. 40 minut. Poprawi się też przepustowość linii. Zmodernizowanych zostanie blisko 130 km torów. Na 63 przejazdach zostanie wyremontowana nawierzchnia drogowa. Na 44 z nich będą także zamontowane nowe systemy zabezpieczeń - sygnalizacja świetlna lub rogatki. Inwestycja przewiduje także przebudowę czterech mostów i ośmiu wiaduktów.

Obecnie, w zależności od danego odcinka, prędkość pociągów wynosi od 50 do 100 km/h, a w niektórych miejscach zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością do 120 km na godzinę.

W ramach inwestycji powstaną cztery nowe przystanki kolejowe: Poznań Podolany, Złotniki Grzybowe, Złotkowo oraz Bogdanowo. Przebudowane zostaną stacje: Złotniki, Wargowo, Oborniki Wielkopolskie, Rogoźno Wielkopolskie, Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła oraz kilkanaście przystanków.

Zbigniew Wolny z PKP PLK podkreślił, że mimo prowadzonej modernizacji nie zmieni się częściowo jednotorowy układ trasy. "Rozważaliśmy budowę drugiego toru tam, gdzie obecnie linia jest jednotorowa, ale studium wykonalności wykazało, że na razie nie ma takiej konieczności. Przy tych ilościach przewozów pasażerskich wystarczający jest jeden tor" - powiedział.

Zbigniew Wolny zapewnił, że modernizacja linii kolejowej nr 354 z Poznania do Piły przebiega terminowo; od września do grudnia 2017 r. między Poznaniem a Obornikami Most zmodernizowano 25 km jednego toru wraz z rozjazdami, siecią trakcyjną i peronami. Według PKP PLK, budowa lub przebudowa 34 peronów oraz modernizacja układów torowych stacji znacząco podniosą komfort podróży pasażerów.

85 proc. środków na przebudowę linii pochodzi z dofinansowania ze środków Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Piła
Poznań
remont
PKP PLK
  • pyrlander – 02.05.2018

    Panu Wolnemu lekko się wypowiada w sprawie remontu, do którego PKP PLK ręki nie przyłożyły, a brak drugiego toru nie wynika ze studium, lecz z braku środków w budżecie województwa wielkopolskiego, które finansuje ten remont. Właściwie to województwo powinno przejąć ten odcinek (Poznań-Piła) i kosić za udostępnienie od Przewozów Regionalnych i PKP, zwłaszcza gdy docelowo mają na ten odcinek zostać wprowadzone Koleje Wielkopolskie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....