Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmiany w Małopolsce od 15 marca. Lotnisko, Nowa Huta, Zakopane…

inforail
14.03.2020 11:45
0 Komentarzy

Już w najbliższąniedzielę, 15 marca br. nastąpi korekta rozkładu jazdy pociągów 2019/2020.Oznacza to zmiany w organizacji ruchu pociągów na większości tras wwojewództwie.

Są zarówno linie komunikacyjne, na których sytuacja ulegniepoprawie, jak i takie gdzie utrudnienia będą większe.

Nowy rozkład jazdyoznacza sporo zmian dla podróżnych. Wśród najważniejszych warto wymienićpociągi do Lotniska Balice, które znów będą kursować co 30 minut oraz postojepociągów na stacji Kraków Nowa Huta – mówi wicemarszałek Łukasz Smółka.

Powrót pociągów doLotniska do 30 minut

Największym wydarzeniem nowej edycji rozkładu jazdy pociągówbędzie powrót 30-minutowej częstotliwości kursowania pociągów na odcinku liniiSKA1 Kraków Główny – Kraków Lotnisko. Ze wskazanego odcinka znikną całkowicieautobusy komunikacji zastępczej, co poprawi znacząco ofertę dla przystankówKraków Młynówka, Kraków Zakliki i Kraków Olszanica (których autobusy nieobsługiwały). Ograniczenie częstotliwości kursowania pociągów do Lotniskanastąpiło w 2017 r. Termin przywrócenia ruchu pociągów co 30 minut był kilkukrotnieprzekładany. Jednakże tym razem negocjacje prowadzone pomiędzy KolejamiMałopolskimi a Spółką PKP PLK S.A. przyniosły pozytywny skutek.

Postoje na stacjiKraków Nowa Huta

W związku z kontynuacją prac torowych na odcinku KrakówGłówny – Podłęże część pociągów kursujących w kierunku Tarnowa w dalszym ciągubędą kursować trasą objazdową przez Nową Hutę. Dotychczas jednak wskazaną trasęwszystkie pociągi pokonywały bez postojów handlowych. Od 15 marca ten stanulegnie zmianie. Podróżni będą mogli wsiadać i wysiadać z pociągów linii SKA3na stacji Kraków Batowice, a także na stacji Kraków Nowa Huta, gdzie Spółka PKPPLK S.A. przywraca do stanu używalności nieczynną od ponad 20 latinfrastrukturę pasażerską. To nie koniec zmian w tym zakresie. WojewództwoMałopolskie wystąpiło do Zarządcy Infrastruktury o odbudowę peronu także naprzystanku Kraków Lubocza. Omawiane zmiany przyczynią się do poprawy obsługikomunikacyjnej północno-wschodniej części Krakowa.

Więcej utrudnień natrasie do Trzebini i Oświęcimia

Na zwiększone utrudnienia będą musieli przygotować siępodróżni korzystający z trasy do Trzebini i Oświęcimia. Spółka PKP PLK S.A.wchodzi w kolejny etap modernizacji trasy Kraków – Katowice, który będzieobejmie zapowiadaną od dawna likwidację stacji w Dulowej oraz zmianę systemusterowania ruchem na stacji w Trzebini. Dodatkowo prowadzone będą prace mającena celu likwidację osuwiska pomiędzy Trzebinią a Chrzanowem, która będzie sięwiązała z całkowitym zamknięciem tego szlaku na okres od 4 maja do 13 czerwca.W związku z powyższym pociągi kursujące z Krakowa do Oświęcimia iCzechowic-Dziedzic będą na wybranych odcinkach zastępowane komunikacjąautobusową. W związku z dużymi zmianami godzin kursowania pociągów, zmianieulegnie również rozkład jazdy linii autobusowej o charakterze użyteczności publicznejOlkusz – Krzeszowice.

Kontynuacja prac nalinii Kraków – Zakopane

Od 24 lutego Zarządca Infrastruktury wprowadził kolejny etaprewitalizacji linii „zakopiańskiej”. Obecnie prace skoncentrowane są pomiędzyChabówką a Szaflarami, gdzie podróżnych przewożą autobusy komunikacjizastępczej. Do końca maja uda się utrzymać ruch pociągów pomiędzy Szaflarami aZakopanem. W dalszym ciągu będą również występować utrudnienia na odcinku odKrakowa do Skawiny, przez co w dalszym ciągu część połączeń (w tym wszystkie wkierunku Bielska-Białej) będzie na odcinku od Krakowa Płaszowa do stacjiKalwaria Zebrzydowska Lanckorona obsługiwane komunikacją zastępczą.


Komentarze