TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Żmigród: Słowackie lokomotywy serii 131 z dopuszczeniem do ruchu w Polsce
R. Piech - Opublikowano: 22.04.2008 14:10:29
Żmigród: Słowackie lokomotywy serii 131 z dopuszczeniem do ruchu w Polsce

Po serii dopuszczeń polskich pojazdów trakcyjnych w Czechach do kontrofensywy przechodzi Słowacja, a dokładniej przewoźnik towarowy z tego kraju ZSCS (Železnična spoločnost Cargo Slovensko). Przewoźnik ten postanowił poddać „polonizacji”lokomotywę towarową serii 131.025/026. Podwójny numer wynika z faktu, że są to lokomotywy przegubowe przeznaczone do ciągnięcia pociągów towarowych. Po dokonanych zmianach koncentrujących się głównie na wymianie pantografu, działania oświetlenia oraz montażu polskiego SHP i radiostacji lokomotywa została przewieziona w dniu 05 kwietnia 2008 na tor testowy w Źmigrodzie, gdzie została poddana trwającym 10 dni testom. Opisywana lokomotywa została wyprodukowana w 1980 roku pod numerem 7400 oraz 7401. Z racji zmiany ślizgaczy na pantografach na Słowacji lokomotywa może poruszać się na skrajnych pantografach, natomiast na sieci PKP na środkowych. Lokomotywy 131 mają naprzemienne z polską serią ET41 zabezpieczać przewozy pociągów towarowych między Polską i Słowacją eliminując w ten sposób postój na granicy związany ze zmianą lokomotywy. Oznaczałoby to, że słowackie 131 będą prowadziły pociągi przez Muszynę do Nowego Sącza (obecnie docierają najdalej do Muszyny), natomiast polskie ET41 docierałyby aż do Žiliny lub nawet Martina (obecnie dojeżdżają jedynie do Skalitego).

Źródło: Opracowane na podstawie www.railpage.net


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Polska
Żmigród
PKP
PKP Cargo
ET41
ZSCS
131

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....