TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmodernizowane lokomotywy EP07 Przewozów Regionalnych
INFORAIL Karol Wach - Opublikowano: 18.02.2013 11:51:07 4 komentarze

Od grudnia 2012 roku Przewozy Regionalne eksploatują swoje własne lokomotywy. Mowa tu o zmodernizowanych przez ZNLE Gliwice maszynach EP07. Lokomotywy odkupione od PKP przeszły gruntowny remont. Obecnie Przewozy Regionalne użytkują pięć zmodernizowanych lokomotyw elektrycznych serii EP07: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Elektrowozy prowadzą nasze pociągi od grudnia. Dwie z nich odebraliśmy 3 grudnia, dwie kolejne 14 grudnia, a ostatnią 21 grudnia 2012 roku –powiedział nam Michał Stilger z Biura Sprzedaży i Komunikacji Marketingowej Przewozów Regionalnych. Lokomotywy najczęściej można spotkać w składach pociągów InterRegio i Regioexpres. Jak wspomnieliśmy wszystkie przeszły gruntowną modernizację, którą przeprowadziły wyłonione w przetargu ZNLE Gliwice.

Remont lokomotyw miał przede wszystkim dostosować je do prowadzenia pociągów osobowych. Wykonawca skoncentrował się również na zmianach, zapisanych w specyfikacji przetargowej, dotyczących kabiny maszynisty oraz obwodów niskiego napięcia. W obwodzie głównym lokomotywy zainstalowano nowoczesny wyłącznik szybki oraz styczniki z komorami bezazbestowymi, natomiast idea działania i sposób sterowania w odniesieniu do lokomotyw 303E i 4E pozostały niezmienione. Do zasilania obwodów pomocniczych lokomotywy zastosowano przetwornicę statyczną, która na swoich wyjściach generuje napięcia 3x400V AC i 110V DC. Obwody 3x400 V AC wykorzystywane są do zasilania: wentylatorów silników trakcyjnych, sprężarki śrubowej oraz klimatyzacji i ogrzewania. Z napięcia 110V zasilane są obwody sterowania. Zastosowanie przetwornicy statycznej pozwoliło na znaczne obniżenie hałasu w lokomotywie i ograniczenie czynności przeglądowych. Rozdział niskiego napięcia i zabezpieczenia obwodów pomocniczych następują w zaprojektowanej na nowo szafie niskiego napięcia, która ma przestrzenną budowę.

Zabudowa nowoczesnej sprężarki śrubowej wraz z osuszaczami poprawia jakość powietrza w obwodach pneumatycznych lokomotywy, a także zmniejsza pracochłonność przeglądową w cyklu obsługowym. W trakcie modernizacji poprawiono ergonomię, wygląd i wyciszenia kabiny. A wszystko po to, żeby maszynistom pracowało się lepiej. Nowe lokomotywy oferują im teraz bardziej komfortowe warunki. Jako wyłożenia zastosowano estetyczne laminaty, a duże płaskie powierzchnie pokryto wytłumiającą dźwięki blachą perforowaną. Nowoczesne fotele zapewniają wygodną pozycję w trakcie pracy. Zamontowano także klimatyzację, wraz z funkcją ogrzewania, oraz dodatkową nagrzewnicę, która pojawiła się pod pulpitem. W ramach dostosowania lokomotywy do ruchu osobowego zastosowano przekładnię główną z przełożeniem 3,62 i zainstalowano tablice informacyjne na czołach pojazdu. W lokomotywach nowe są także reflektory halogenowe. Dokonano zabudowy II kanału pneumatycznego, wymieniono prowadniki maźnic na trapezowe, bocznik indukcyjny odwrócono o 180 stopni. Zabudowane zostały również szafy na urządzenia ERTMS. Miejsce na monitor ERTMS pozostawiono w nowym, ergonomicznym pulpicie maszynisty. Ale, żeby siódemka pozostała siódemką, nastawnik pozostał oryginalny.

Nowością w lokomotywach prowadzących pociągi Przewozów Regionalnych jest tablica informacyjna na czołach pojazdu. Po raz pierwszy składy przewoźnika w ten sposób pokazują stację końcową, do której zmierza pociąg. Można powiedzieć, że to nowa jakość Przewozów Regionalnych. Lokomotywy zostały pomalowane w barwy InterRegio, znane już wcześniej z niektórych wagonów i ezt-ów przewoźnika, kursujących w składach tej kategorii pociągów. Dla przypomnienia dodajemy, że barwy te to biały, czerwony i granatowy. Mówiąc o komforcie pracy maszynistów nie należy zapominać również o bezpieczeństwie. W nowych lokomotywach zabudowanych został nowoczesny radiotelefon i elektroniczny rejestrator z funkcją prędkościomierza i czuwaka.  

Zmiany dotknęły również silniki lokomotyw. W tym obszarze modernizacji wykonano takie prace jak: wzmocnienie izolacji uzwojeń do klasy H, zabudowa nowych szczotko trzymaczy, pokrycie stożka wirnika teflonem czy zastosowanie osłon przewodów zasilających silnika. Lokomotywy po modernizacji oznaczono jako EP07.  
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
EP07
lokomotywa
  • pkp-turbo-design – 18.02.2013

    Jak w 2013 roku można świadomie pomalować cokolwiek w ten sposób? Masakra, przecież farba kosztuje tyle samo, bez względu na wzór...

  • pyrlander – 18.02.2013

    Można - ta malatura pasuje do składów RE, np. Mewa.

  • Filip – 21.02.2013

    i tak będą przemalowywać na jakieś koleje bliżej nazwą nieokreślone jak PR padnie, co już wisi w powietrzu.

  • nie Filip – 24.02.2013

    Na razie to Filipie bliżej upadku są K.Ś.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....