TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity ? zobacz
Karol Wach - Opublikowano: 15.05.2015 09:31:52 6 komentarzy
Zmodernizowane lokomotywy PKP Intercity ? zobacz

Już w najbliższą sobotę na gdańskim dworcu PKP Intercity zaprezentują zmodernizowaną lokomotywę SM42. Pokaz odbędzie się w godzinach 10-14, przy peronie 4, tor 7. Już za kilka tygodni takie właśnie maszyny poprowadzą sezonowe pociągi przewoźnika z Gdyni do Helu. Co prawda podobne lokomotywy można było spotkać na tej trasie już w roku ubiegłym to jednak całość ruchu zmodernizowane maszyny przejmą dopiero w tym sezonie. Pierwszy akcent stanowiący zapowiedź tego, co będzie działo się latem mieliśmy już w długi majowy weekend, kiedy to EIC Jantar na odcinku Gdynia ? Hel prowadziły właśnie zmodernizowane w Newagu maszyny. I to w trakcji podwójnej! Wracając jeszcze do poprzedniego sezonu PKP Intercity, cierpiące wówczas na braki taborowe, musiały posiłkować się lokomotywami Ceskich Drah i nowosądeckiego producenta. Teraz ma się to zmienić.

Oprócz linii helskiej zmodernizowane lokomotywy będzie można spotkać na szlakach Olsztyn ? Braniewo i Kłodzko ? Kudowa Zdrój, a także przy pracach manewrowych m.in. w Warszawie, Krakowie, Szczecinie czy Wrocławiu. Łącznie PKP Intercity zmodernizowały 20 lokomotyw SM/U 42. Koszt tej inwestycji to 76,9 mln zł.

15 lokomotyw zostało zmodernizowanych z przeznaczeniem do typowej pracy manewrowej, z czego 5 tak, aby umożliwić obsługę pociągów pasażerskich w sytuacjach awaryjnych. Jak wspomnieliśmy lokomotywy będą stacjonowały w Warszawie (5 szt.), Gdyni (5 szt.), Krakowie (4 szt.), Wrocławiu (3 szt.), Olsztynie (2 szt.) i Szczecinie (1szt.).

5 kolejnych lokomotyw zostało zmodernizowanych z przeznaczeniem do obsługi niezelektryfikowanych odcinków linii kolejowych. To właśnie te maszyny poprowadzą pociągi m.in. do Helu.

Lokomotywy będą mogły prowadzić pociągi z prędkością do 90 km/h. A to oznacza, że składy regionalne teoretycznie kursować będą z wyższą prędkością niż chociażby EIC. W praktyce nie będzie to miało istotnego znaczenia, tym bardziej, że natężenie ruch na linii helskiej w wakacje będzie znaczne.

W ramach prac modernizacyjnych przeprowadzono:

- wymianę silników (20 szt.),

- wymianę, modernizację lub naprawę główną innych podzespołów (20 szt.),

- montaż urządzeń do akumulowania energii elektrycznej, aby lokomotywa była zdolna do prac manewrowych przy wyłączonym silniku (np. w halach) (10 szt.),

- montaż przetwornicy do zasilania w energię elektryczną wagonów (10 szt.),

- przebudowę kabiny maszynisty (20 szt.),

- instalację urządzeń rejestrujących pomiar prędkości, drogi i parametry jazdy (20 szt.).

Modernizacja lokomotyw spalinowych jest elementem dużego programu odnowy taboru, jaki obecnie prowadzą PKP Intercity ? mówi Piotr Rybotycki, członek zarządu przewoźnika. Jak dodaje to nie koniec inwestycji w tabor spalinowy. PKP Intercity zakupiły 10 lokomotyw Gama od PESY. Przypomnijmy, że pierwsze dwie maszyny mają pojawić się na warszawskiej Olszynce Grochowskiej już za kilka dni.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
SM42
lokomotywa
PKP Intercity
Hel
  • Maciek z Lublina – 15.05.2015

    Czy będzie zmodernizowana na tą nową wersję SU42 - jeszcze jakaś część stonek w barwach PKP IC ? Dlaczego Gam zostało zamówionych tylko 10 ? Ile Gam można byłoby zamówić więcej dodatkowo , gdyby zrezygnować z zamówienia zabawki Nowaka , czyli Pendolino lub jak kto woli - Padlinolino ? Po mojemu : należało NIE ZAMAWIAĆ Pendolino , a zamiast tego zamówić 40 lub 50 spalinowych Gam i wykupić dla PKP IC wypożyczone z kolei czeskich Nurki . Dodatkowo - ruszyć z tym , by WSZYSTKIE EP/EU07 należące do PKP IC , przebudować na asynchroniczne , ze wzrostem prędkości max do 160km/h .

  • 123 – 15.05.2015

    Wykupić Nurki? Bzdura! Zamiadt Pendolino gamy spalinowe? Kolejna bzdura! Wszystkie EP U 07 na asynchrony? Niewykonalne!

  • Maciek z Lublina – 16.05.2015

    Większa liczba lokomotyw spalinowych , które dałoby się kupić w razie niekupienia Padlinolino , przyniosłaby potężną korzyść społeczną w postaci reaktywacji pociągów pasażerskich w randze TLK . Zostałaby otwarta droga do reaktywacji pociągów : Łódź - Przemyśl , Lublin - Białystok z pominięciem Warszawy , Toruń - Szczecin przez Piłę i Stargard Szczeciński , Gorzów Wielkopolski - Gdynia . Warto patrzeć na możliwe korzyści ...

  • Geminus – 16.05.2015

    Lokomotywy będą mogły prowadzić pociągi z prędkością do 90 km/h. A to oznacza, że składy regionalne teoretycznie kursować będą z wyższą prędkością niż chociażby EIC. W praktyce nie będzie to miało istotnego znaczenia, tym bardziej, że natężenie ruch na linii helskiej w wakacje będzie znaczne - Kuriozalne tłumaczenie - mniejsza prędkość niż pociągi regionalne powoduje niepotrzebne oczekiwanie na krzyżowania na mijankach, a to ma decydujące znaczenie przy dużym natężeniu ruchu - wydłużenie czasu jazdy. Te lokomotywy są za wolne i za słabe. Zbyt słabe silniki powodują konieczność kosztownej trakcji wielokrotnej. Nie rozumiem tej modernizacji. Jestem ciekaw co zrobi IC jeżeli PLK zwiększy V>100km/h na linii helskie?

  • qwerty – 18.05.2015

    Nic nie zrobi.

  • qwert – 18.05.2015

    Ranga TLK przechodzi do historii. Była tu o tym mowa niedawno.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....