TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmodernizowane opolskie ezt-y wyjechały na wyremontowane trasy
INFORAIL - Opublikowano: 11.06.2014 09:52:16 13 komentarzy
Zmodernizowane opolskie ezt-y wyjechały na wyremontowane trasy
10 czerwca o godzinie 13.58 z dworca Opole Główne odjechał do Strzelec Opolskich pociąg specjalny, obsługiwany zmodernizowaną jednostką, jedną z czterech, jakie województwo opolskie ma do dyspozycji. Wszystkie ezt-y zostały zakupione w 2010 roku przez samorząd i gruntownie przebudowane. Prace modernizacyjne zostały przeprowadzone w latach 2011-2014. Całość inwestycji, łącznie z zakupem składów, kosztowała 35 mln złotych. Pieniądze pochodziły z Funduszu Kolejowego oraz rezerwy celowej skarbu państwa. Remont przeprowadziło Konsorcjum Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego \'Mińsk Mazowiecki\' S.A.Zmodernizowane zespoły trakcyjne zapewniają znaczną poprawę komfortu podróży. Mają klimatyzowane wnętrze oraz nowoczesny napęd umożliwiający rozwinięcie prędkości do 120 km na godzinę, a także system monitoringu i informacji pasażerskiej (audio-video). Są także przystosowane dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową.W elektrycznych zespołach trakcyjnych zostały zamontowane silniki asynchroniczne oraz szereg urządzeń umożliwiających rekuperację (odzysk) energii elektrycznej. I tak, w trakcie hamowania elektrodynamicznego, ich energia mechaniczna przetwarzana jest na energię elektryczną oddawaną z powrotem do sieci trakcyjnej, co przynosi znaczne oszczędności. Dzięki wbudowanym licznikom poboru prądu przewoźnik rozlicza się za rzeczywiście zużytą energię elektryczną.Łącznie samorząd województwa opolskiego posiada 15 pojazdów, w tym 4 zmodernizowane i 11 nowych (spalinowych), które kursują na terenie województw: opolskiego oraz ościennych –śląskim i dolnośląskim. Obsługę tych jednostek prowadzą Przewozy Regionalne.Warto dodać, że podczas inauguracyjnego przejazdu, zmodernizowany pociąg przemieszczał się po zrewitalizowanej - przez Polskie Linie Kolejowe S.A. - w ramach projektu POIŚ 7.1-65 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 132 na odcinku Błotnica Strzelecka –Opole Groszowice”trasie. Szerzej o inwestycjach na Opolszczyźnie informowaliśmy tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opolskie
ezt
PESA
ZNTK Mińsk Mazowiecki
modernizacja
  • Combino – 11.06.2014

    W "przejazd inauguracyjny" to on sobie mógł pojechać 10 czerwca,co nie zmienia faktu że liniowo już w tym stanie jeździł znacznie wcześniej (żeby było zabawnie,to 23 maja sfociłem go w Kluczborku jako pociąg z Opola do Wrocławia Głównego).

  • jjgff – 11.06.2014

    nie mają klimatyzacji! tylko kabina

  • gunter – 12.06.2014

    Widziałem te zmodernizowane składy i wewnątrz prezentowały się naprawdę przyjemnie.

  • ns – 21.06.2014

    Super faktu nie zmienia że to złom

  • js – 21.06.2014

    Lepiej nowe

  • js – 21.06.2014

    Lepiej nowe

  • js – 21.06.2014

    Lepiej nowe i już

  • dj – 21.06.2014

    Stare

  • dj – 21.06.2014

    Stare

  • hdsj – 21.06.2014

    Nie zmienia faktu to że jest stare jak nic

  • js – 21.06.2014

    Słabo

  • js – 21.06.2014

    Słaby ten komfort podróży

  • js – 21.06.2014

    @hdsj Oszczedności jak nic

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....