TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmodernizowane pociągi EN57ALd przekazane [FILM]
InfoRail.pl - Opublikowano: 14.12.2017 08:47:46 7 komentarzy
Zmodernizowane pociągi EN57ALd przekazane (foto: UMWP)

13 mln zł kosztowała modernizacja dwóch pociągów elektrycznych, które będą jeździć na kilku trasach regionalnych w Podlaskiem. W środę przekazano je do użytku.

Dwa zmodernizowane pociągi, tzw. EZT, czyli elektryczne zespoły trakcyjne wyremontowały na potrzeby spółki Przewozy Regionalne, właściciela marki Polregio, Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. Do dyspozycji dostało je województwo podlaskie. Samorządy województw są udziałowcami w spółce Przewozy Regionalne (udział Podlaskiego to 1,5 proc).

Modernizacja jednego pociągu kosztowała ok. 6,5 mln zł. Oba pociągi w Podlaskiem będą jeździć na trasach, gdzie jest elektryczna sieć trakcyjna, czyli Białystok-Ełk, Białystok-Kuźnica oraz Białystok-Szepietowo - poinformował dyrektor podlaskiego oddziału Przewozów Regionalnych Jarosław Glazer. Dodał, że zmodernizowane składy zastąpią stare pociągi, podróż będzie bardziej komfortowa, bezpieczna.

Marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński powiedział podczas prezentacji nowych pociągów na dworcu PKP Białystok, że samorząd województwa stara się "w jak najlepszy sposób" zapewnić transport kolejowy mieszkańcom na poziomie regionalnym. Mówił, że zmodernizowane pociągi poprawią znacznie potencjał przewozowy w regionie.

Leszczyński przypomniał, że w 2016, 2017 i w 2018 r. samorząd województwa podlaskiego przekazał i przekaże Przewozom Regionalnym - w ramach umowy - po 23 mln zł rocznie na pasażerskie przewozy regionalne. Oddział ma do dyspozycji 17 składów różnych jednostek - mówił marszałek. Deklarował, że połączeń w 2018 r. będzie więcej.

Prezes Przewozów Regionalnych Krzysztof Zgorzelski przypomniał, że ponad dwa lata temu spółka rozpoczęła restrukturyzację, głównym udziałowcem została Agencja Rozwoju Przemysłu, samorządy województw pozostały udziałowcami. Powiedział, że plan restrukturyzacji "przynosi efekty", zapowiada, że wynik finansowy spółki za 2017 r. "nie będzie gorszy" niż za 2016 r.

Zgorzelski powiedział, że remonty sfinansowała spółka. Na 53 modernizacje zaplanowano 459 mln zł.

Członek zarządu ZNTK Mińsk Mazowiecki SA Jacek Bilski poinformował, że zakłady modernizują teraz 36 pociągów elektrycznych. "Pojazdy są po bardzo gruntownej, największej w Polsce modernizacji, przez co będą mogły służyć pasażerom do bezpiecznego i komfortowego podróżowania" - mówił.

Elektryczne zespoły trakcyjne przystosowano do jazdy z prędkością 120 km/h. Są nowoczesne i estetyczne, wyposażone m.in. w wygodne fotele, gniazdka elektryczne, ładowarki USB, monitoring. W pojazdach funkcjonuje czytelny system informacji pasażerskiej i strefa małego podróżnika, która jest pozytywnie odbierana przez pasażerów.

EZT zostały przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych o ograniczonych możliwościach poruszania się.

PODSTAWOWE PARAMETRY TECHNICZNE EN57ALd PO MODERNIZACJI

Rozstaw szyn 1435 mm

Maksymalna prędkość eksploatacyjna 120 km/h

Długość całkowita 65 460 mm

Szerokość 2 880 mm

Wysokość 3 720 mm

Ilość miejsc siedzących 160 stałych oraz 10 uchylnych

Ilość miejsc na rowery 4

Ilość miejsc dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się 2

Liczba i moc silników TSA 4 x 250 kW

Toalety 2, w tym 1 wg TSI PRM




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przewozy Regionalne
ZNTK Mińsk Mazowiecki
Podlaskie
EN57ALd
modernizacja
  • IksDe – 14.12.2017

    Nowy obiekt w największym skansenie w Polsce.

  • gutek – 14.12.2017

    a jakby tak uruchomić Region z Kuznicy Biał lub Ełku do W-wy.

  • kolejFAN – 14.12.2017

    Bardzo dobrze! Kolejne dwa kible uratowane. Zdrowy rozsądek wygrał.

  • Hgw – 14.12.2017

    Brawo ratujmy kible, precz z nowoczesnością,to żadna przyjemność mordować się w cichym klimatyzowanym wnętrzu

  • realista – 14.12.2017

    Nie jestem za modernizacją na potęgę ale niedawno jechałem feniksem prów i powiem szczerze że jest wygodnie. Fajne fotele, cicho i ciepło. Odniosłem bardzo pozytywne wrażenie. Wiadomo nie jest to impuls ale jest o niebo lepiej jak w starym kiblu. Takie modernizacje powinny byc robione 20 lat temu i wtedy mozna było zrobic ich więcej. Ale wiadomo jakie to byly czasy

  • asd – 14.12.2017

    Zamiast zmodernizować jedynie nowsze kible (19xx, ED72), bez zmiany czoła, to pudrują kląkry, które dawno już powinny skończyć w hucie. Dzierżawa Feniksów w cenie nówki to totalna pomyłka. Jak w cenie feniksa spokojnie można kupić EN99...

  • plkp – 14.12.2017

    ale modernizacja Ald w takiej cenie to jak najbardziej rozsądna inwestycja

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...