TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Zmodernizowane pociągi (nie) dla Pomorza
InfoRail.pl - Opublikowano: 22.11.2017 11:49:39 8 komentarzy
Zmodernizowane pociągi (nie) dla Pomorza

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl pozyskane przez Przewozy Regionalne Feniksy w większości trafią do Wielkopolski. A chociażby na Pomorze już nie.

Przewoźnik jest zobowiązany, poprzez stosowne zapisy umowne, do obsługi linii w regionie wielkopolskim z wykorzystaniem nowych bądź zmodernizowanych pociągów. Plus dla tamtejszego samorządu, że potrafił sobie takie warunki wynegocjować. Stąd też większość, bo aż 12 z 14 Feniksów, trafi właśnie do Wielkopolski. Pozostałe dwa zostaną skierowane do województwa łódzkiego. 

Nasi Czytelnicy wielokrotnie zwracali uwagę na stan taboru Przewozów Regionalnych na Pomorzu. Zapytaliśmy dziś szefa spółki dlaczego tak się dzieje? Przypomnijmy bowiem, że w tym regionie przewoźnik dysponuje jedynie niezmodernizowanymi pojazdami. Mimo to Krzysztof Zgorzelski stwierdził, że na Pomorzu inwestycje są. Wskazał na Linki i zmodernizowane ezt-y. Racja jest zatem po stronie Prezesa, ale tylko częściowo. Rzeczywiście Linki zostały skierowane do obsługi tras w województwie pomorskim, ale to jak wiadomo jednostki spalinowe i kursują jedynie na liniach niezelektryfikowanych, o mniejszym znaczeniu.

Jeśli chodzi natomiast o pociągi elektryczne to sytuacja wygląda nieco gorzej. Zmodernizowane pociągi kursują po pomorskich torach, ale są własnością Marszałka. I to jest fakt niezaprzeczalny. Prezes Krzysztof Zgorzelski również z nim nie polemizował. Finalnie stwierdził, że na Pomorzu pojawią się zmodernizowane pociągi, nie będą to Feniksy, a składy EN57AL. Kiedy i w jakiej ilości tego już nie wiadomo.

Co więcej szef Przewozów Regionalnych dodał, że wprowadzenie nowych pociągów jest uzależnione od decyzji samorządów wojewódzkich, zwłaszcza ich skarbników. W opinii Zgorzelskiego ci niechętnie dają pieniądze na nowy tabor. Nasze pytanie o to czy skarbnik województwa pomorskiego nie chce dać pieniędzy na ten cel pozostało bez odpowiedzi. Domyślamy się jednak, że nowych bądź zmodernizowanych pociągów nie ma, bo nie ma pieniędzy.

Jeżeli organizatorzy transportu wyrażą zgodę na pokrycie kosztów nowego taboru to ten tabor pojawi się – stwierdził Krzysztof Zgorzelski.

Reasumując. Mieszkańcy Pomorza mogą mieć nadzieję. Jak długo będą musieli poczekać na to, żeby podróżować w warunkach takich, jakie mają mieszkańcy Wielkopolski, tego na razie nie wiemy…



Sprawdź też:
EN57
Przewozy Regionalne
modernizacja
  • Tom – 22.11.2017

    Prezes PR zapewne będzie ładnie się uśmiechał na prezentacji nowych EZT zakupionych przez UMWP. Pomorskie planuje zamówić 5 nowych EZT w przyszłym roku.

  • anarh – 22.11.2017

    Teraz są potrzebne a nie kiedyś w 20' roku. Jaki Matołek " szef Przewozów Regionalnych dodał, że wprowadzenie nowych pociągów jest uzależnione od decyzji samorządów wojewódzkich," UW jak chcą to dadzą. AA WY Polregio to od czego jesteście - chyba od dawania nowych / zmodernizowanych pociągów WY . Dawac je TU chosztaplerzy

  • pszemek – 22.11.2017

    Bez sensu pytać o to prezesa PR, finalnie wszystko kończy się na marszałku, bo on daje odpowiednią kasę i zawiera stosowne umowy z konkretnymi wymaganiami. Skoro wymagań nie ma żadnych, to jeździ kibel, póki może. Zapytajcie w UMWP.

  • bun – 22.11.2017

    Nie można tak od razu dać sporej dawki nowego (zmodernizowanego) taboru na pomorskie tory, bo to by była terapia wstrząsowa.

  • KSTG – 23.11.2017

    "Pomorskie -dobry kurs" do klasyki :)

  • Zetes – 23.11.2017

    Pomorze to jeden z najczęściej odwiedzanych przez turystów zagranicznych regionów naszego kraju. Wychodząc naprzeciw, szefostwo PR tworzy na tym terenie skansen taboru kolejowego. Pogratulować, również dobrego samopoczucia szefowi PR. Szkoda, że (najpóżniej) po wyborach straci stołek... Nawiasem mówiąc, IC również nie rozpieszcza podróżnych na trasie Szczecin - Trójmiasto - Olsztyn. Fatum jakieś?

  • kolejFAN – 23.11.2017

    Ratujmy kible, aż tak wielu chce żeby jak najszybciej odeszły. Zdecydowane tak dla kibli w Polsce.

  • s-x – 25.11.2017

    Spoko, kible pojeżdżą, a takie 2-3 letnie produkty znad Dunajca telepią i wężykują. W środku wszystko się trzęsie i skrzypi, a ogrzewanie rzęzi. Klimatyzacja też "pachnie". Czas życia pojazdu kolejowego to faktycznie kilka dekad, ale pod warunkiem starannego utrzymania, solidnego zabezpieczenia antykorozyjnego i usuwania elementów ze zmęczonych materiałów. Słynne zderzenie spod Warszawy Wesołej elfa z klopem, gdzie EN57AKM sie przełamał w okolicach wózka. Niestety klop nie spełnia norm zderzeniowych. Spostrzegawczy pamiętają, że ostatni produkt Pafawagu czyli ED73 miał być propozycją moderny kiblostanu. Przede wszystkim nowe wózki, drzwi odskokowo-przesuwne. To w połączeniu z napędem asynchronicznym dałoby minimum komfortu. A stare wózki, rodem z węglarki to nadają się obecnie jedynie na złom. Pomorskie powinno wzorem KM pomyśleć o jednym przetargu dla ruchu aglo i regio. Zakup dużej rodziny jednolitych pojazdów 2-, 3-, 5- i 6-członowych z opcją dowolnego łączenia. Przetarg na 20 pojazdów z opcjami stopniowego zakupu kolejnych np. 100 jednostek po 10-15 sztuk przez kolejne lata.

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...