Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zmodernizowany ezt FPS

inforail
12.08.2016 12:14
0 Komentarzy

W Fabryce Pojazdów Szynowych trwamodernizacja 20 ezt-ów serii EN57. Prace przy tych jednostkach są w chwiliobecnej na różnych etapach zaawansowania. Pierwsza, o czym informowaliśmy nałamach InfoRail, jest w trakcie jazd testowych. 

Dziesiątka tych jednostekma być gotowa jeszcze w tym roku, kolejne 10 szt. w roku przyszłym. Tojedna z najbardziej zaawansowanych modernizacji składów serii EN57. Jakpoinformował nas Łukasz Szaranek, Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży wFabryce Pojazdów Szynowych, prace przy każdej jednostce rozpoczynają się odcałkowitego demontażu takiego EZT. Modernizacja przeprowadzana jest wedługwłasnej dokumentacji konstrukcyjnej, a zmodernizowane pojazdy posiadają m.in.następujące parametry:

– prędkość eksploatacyjną do 120 km/h,

– poprawionezdolności jezdne dzięki zastosowaniu: nowych silników asynchronicznych, nowychprzekładni dwustopniowych, oraz modernizacji wózków w zakresie pierwszegostopnia usprężynowania i prowadzenia zestawów kołowych wraz z zapewnieniemoptymalnych parametrów hamowania, dzięki nowoczesnemu układowi hamowania znowym zaworem rozrządczym.

Ponadtozmodernizowane w FPS jednostki EN57 posiadają zmienione czoła pojazdu, nowewnętrze, przebudowaną dużą kabinę maszynisty z ergonomicznym pulpitem, wydajny system klimatyzacji (przestrzeńpasażerska oraz kabina maszynisty), kabinę WC w systemie zamkniętym orazdodatkową dużą dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, drzwiodskokowo-przesuwne, system informacji pasażerskiej, monitoring wnętrza orazkamerę rejestracji szlaku, rampy, miejsca do rowerów oraz inne, wynikające zkonieczności dostosowania takiego pojazdu do aktualnych standardów oczekiwanychprzez przewoźników oraz pasażerów ? dodaje Łukasz Szaranek. Co więcej przeprowadzonaw FPS modernizacja przynosi bardzo pozytywne zmiany w dwóch aspektach:

1. technicznym – wprowadzenie napędówenergoelektronicznych powiązanych z nowymi silnikami i przekładnią oraznowoczesne sterowanie układem hamulca powoduję, że pojazd po modernizacjiposiada wymagane właściwości rozruchu i hamowania, które nie odbiegają odpojazdów nowych. Ponadto przy modernizacji kabiny maszynisty uzyskuje sięwysoki komfort pracy maszynisty, nie odbiegający od pojazdów nowobudowanych.

2. wizualnym ? całkowita przebudowawnętrza do którego wchodzi się przez niezawodne i szczelne drzwiodskokowo-przesuwne w połączeniu z nowoczesnym design, pozwoliła na stworzeniewielofunkcyjnego, w pełni klimatyzowanego pojazdu wyposażonego w nowoczesnesystemy multimedialne.

Pierwszypojazd EN57 po naprawie głównej i modernizacji jest na jazdach badawczych,które wykonuje dla nas notyfikowana jednostka badawcza. Cztery kolejne sztuki są jużniemal gotowe. Przy następnych 7 pojazdach toczą się prace na rożnym etapiezaawansowania. Pierwszą sztukę, którą zmodernizowaliśmy, przetestowaliśmy jużna wynajętym torze. Testy pokazały, że pojazd jeździ według założeń i nie ma znim żadnych problemów technicznych ? tłumaczy Szaranek.

Zpierwotnej konstrukcji EN57 zostaje częściowo pudło z ostoją oraz ramy wózków,które również są modernizowane. Modernizacji pudła podlegają ściany boczne, sufit, podłoga wraz z podwoziem. Pojazdotrzymuje również nowe ściany szczytowe (międzywagonowe) i zupełnie nowe czoła.Zmodernizowane pudła są bardzo dobrze wyciszane, co przekłada się nazwiększenie komfortu akustycznego w przestrzeniach pasażerskich. Dzięki nowemusystemowi kanałów wentylacyjnych i wydajnej klimatyzacji, uzyskujemy przestrzeńdla komfortowej pracy maszynisty i komfortowej podróży dla pasażera ? wyjaśniaprzedstawiciel FPS.

Takizmodernizowany pojazd może z powodzeniem konkurować z nowymi jednostkami. Żywotność takiej jednostki to kolejne 15-20lat.

Przepustka do kolejnych zamówień?

Pokazujemy, żepotrafimy ? mówi Łukasz Szaranek. Modernizujemy 20 sztuk jednostek i dalej zdobywamydoświadczenie w tym segmencie ? dodaje. Czyto oznacza, że na rynku modernizacji pojawił się kolejny gracz? Nie tylko na rynku modernizacji – wyjaśnia przedstawiciel FPS. Nasza firma rozwijasię i inwestuje w nowe projekty. Proces restrukturyzacji, który trwa objąłzarówno sferę strukturalną, jak i produktową. Na chwilę obecną jesteśmy jedynympolskim producentem klasycznych wagonów pasażerskich. Dzięki realizacjiprojektu modernizacji EN57 poszerzyliśmy swoją ofertę asortymentową. Jednocześnierozwijamy się i wzbogacamy ofertę produktową o nowe pojazdy. Jakie ? Listaprojektów Junckera jest ogólnie dostępna więc można podejrzeć nasze kierunkirozwoju ? dodaje Szaranek.


Komentarze