TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Znowu będą modernizować linię do Helu?
InfoRail.pl - Opublikowano: 07.07.2017 21:46:48 28 komentarzy
Znowu będą modernizować linię do Helu?

Za kilka lat pociągiem po Półwyspie Helskim będziemy podróżować jak Szybką Koleją Miejską po Trójmieście. To nie futurystyczna wizja, ale scenariusz, który w końcu zaczyna się realizować – informuje Gazeta Wyborcza.

O problemach z tłokiem na linii helskiej na łamach InfoRail.pl pisaliśmy już wielokrotnie. Za kilka lat ma się to zmienić.

Jesteśmy przekonani, że poprawa przepustowości linii kolejowej do Helu jest konieczna – mówi Gazecie Wyborczej Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego. – Dlatego podjęliśmy rozmowy z PKP PLK, aby inwestycja taka znalazła się w Krajowym Programie Kolejowym i dostaliśmy zapewnienie, że tak się stanie. Dlatego jako urząd marszałkowski sfinansujemy przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi pozwoleniami - dodaje.

– Będę robił wszystko, aby pieniądze na modernizację linii do Helu się znalazły – zapewnia Kazimierz Smoliński, wiceminister infrastruktury i budownictwa.

Według informacji Gazety Wyborczej szacuje się, że sama dokumentacja mogłaby kosztować ok. 7 mln zł i miałaby być gotowa w 2019 r. Pieniądze na nią pochodzić będą z oszczędności, jakie powstały w przetargu na modernizację linii Szczecinek – Ustka. Co ważne, powstanie dokumentacja nie tylko mijanek i ewentualnych dodatkowych przystanków, ale także elektryfikacji całej linii do Helu.

Szacuje się, że sama dokumentacja mogłaby kosztować ok. 7 mln zł i miałaby być gotowa w 2019 r. Pieniądze na nią pochodzić będą z oszczędności, jakie powstały w przetargu na modernizację linii Szczecinek – Ustka. Co ważne, powstanie dokumentacja nie tylko mijanek i ewentualnych dodatkowych przystanków, ale także elektryfikacji całej linii do Helu.

Przypomnijmy, że modernizacja linii helskiej zakończyła się w ubiegłym roku. Teraz czeka nas powtórka z rozrywki z nieco bezsensowną elektryfikacją. Czy to dobry pomysł? Sytuację łatwiej można by rozwiązać poprzez zakup odpowiedniego taboru, chociażby piętrowego, do obsługi połączeń do Helu. Poza sezonem, a zatem przez 9 miesięcy w roku linia w obecnym kształcie zaspokaja bowiem potrzeby mieszkańców Półwyspu.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Hel
Pomorskie
modernizacja
  • Ja – 07.07.2017

    Po co elektryfikowac??!! Zeby kible jezdzily? Taniej kupic wagony pietrowe i nowe lokomotywy spalinowe liniowe.

  • Ja – 08.07.2017

    Dodatkowe mijanki super pomysł, elektryfikacja beznadziejny pomysł. Lepiej za ta kase zrewitalizoqac odcinek lini Kartuzy- Sierakowice (Kamienica Krolewska) oraz pomyslec o PKM-ce do Kosakowa (Pierwoszyna). Hel sobie swietnie radzi na dieslach.

  • tony – 08.07.2017

    elekryfikacja tak,ale tylko do władysławowa.Dalsze 40 km i z powrotem jako pociąg akumulatorowy.Nie wiem dlaczego w epoce rozwoju aut elektrycznych nikt na to nie wpadł.Takie baterie litowo-jonowe w en57 wazyłyby 3-4 tony,na zasieg 100km.Ładowanie na trasie między Władkiem a Gdynią.idealna sprawa.Oczywiscie zmodernizowane en57a,z bardzo dobrym przyspieszeniem,i pojemnoscią byłby idealne na linię helską, plus oczywiscie wszystkie wymagane i dodatkowe mijanki.Cały swiat ,motoryzacja,odchodzi od spalinowozów,zalety elektryków są od dawna oczywiste,a tutaj ładowac sie w nowe spalinowozy?poroniony pomysł.Jakby sie cofac z koncepcją sto lat w tył. Na Hel, zgodnie z postepem powinny jezdzic pociągi elektryczne.Do Władysławowa zasilane z sieci,dalej do Helu zasilane z baterii naładowanejw czasie jazdy do Władysławowa.Nie ma lepszej drogi,na dodatek zgodnej z rozwojem dzisiejszej techniki, bateryjnej, najnowsze litówki sa coraz lepsze i tansze, w 4-ch tonach baterii mozna zgromadzic 1000 kwh, a EN57A pojedynczy na 100km zuzywa jej 500-600 kwh,wniosek nasuwa się sam.

  • kolejFAN – 08.07.2017

    z redy do wielkiej wsi drut, z wielkiej wsi do helu trzecia szyna

  • Glupota – 08.07.2017

    Tak. I kible pojadą pid tą trzecią szyną. Puk puk.

  • On – 08.07.2017

    Ludzie po co wam drut do Władka skoro 90% pociagow jezdzi na Hel?Na prawde nie mozecie rozstac sie z EN57?! Za ta kase mozna kupic nowe PUSH-POOLE pietrowe z lokomotywami diesla. Jak marszalek nie ma co robic z forsa to niech sie dolozy do lini Gdynia-Slupsk albo kupi kilkanacie Impulsow. Moze tez odkupic od REGIO Bohuny i je zmodernizoeac + nowe lokomotywy soalinowe. Mozliwosci jest duzo o on jak baran uwzial sie na elektryfikacje!

  • Edek – 08.07.2017

    Kompletna paranoja. Tu pitrzebny jest tak jak napusali odpoeiedni tabor. Ta linia żyje tylko w wakacje

  • tony – 08.07.2017

    ludzie jeszcze raz,skoro nie umiecie czytac i myslec. Elektryfikacja do władka, dalej jazda na baterii lito-jonowej,naładowanej na trasie Gdynia _ władysłwowo.Na półwyspie zadnego druta. I zadnego DIESLA.Motoryzacja odchodzi od diesli, a kolej miałby je rozwijac?! Paranoja. Idealnie byłoby zmodernizowac i zainstalowac akumulatory w 5 -6 ciu turbokiblach, i kursowałyby na trasie Gdynia - Hel, z tego do Władka pod drutem, a na półwyspie z baterii 1000 kwh wazącej 3-4 tony,czyli tyle co nic w stosunku do masy pustego skladu na poziomie 120 ton.

  • Zetes – 08.07.2017

    Kolejny remont? To jakaś paranoja albo zwyczajna nieodpowiedzialność! (Podobnie w przypadku szlaku Gdynia - Kościerzyna...). Problem dojazdu rozwiąże zakup wagonów piętrowych. A może chodzi jedynie o danie roboty (oraz kasy) zaprzyjażnionym projektantom?

  • Ja – 08.07.2017

    Tony mozg se naladuj. Czlowieku gdzie ty zyjesz?! W tej chwili jezdza stare zdezelowane bipy z ledwo zipiacymi polsatami a ty wyskakujesz z pociagami na baterie?! Postep bylby ogromny gduby kupili nowe wagony pietrowe i nowe lokomotywy spalinowe liniowe. Linia na Hel zyje tylko w sezonie letnim. Remont lini 202 pomiedzy Gdynia a Slupskiem kwestionuje sie a tu sie rosrzuca kase na lewo i na prawo. Masakra! Problemem na lini helskiej jest brak taboru i mijanek a nie drut

  • ! – 08.07.2017

    Brawo Ja!

  • Ju – 08.07.2017

    PrzekombinowaneCo wtedy zrobią z takim Turem, 60% trasy diesel będzie jeździł pod drutem, bo przecież pod elektryka nie podepną. Może tak kupić wagony piętrowe z obsługą push-pull, dobre lokomotywy(ze sprzęgiem wózkowym, inaczej nie wjadą na linię) i jazda. Poza sezonem piętrusy oddelegować na Elbląg(zakupić jeszcze lok elektryczny).

  • G.kolejarz – 08.07.2017

    Prawdopodobnie IC chcą we wakacje dojeżdżać na Hel pendolinem.Kiedyś o tym pisali.Jak się znajedzie kasa na elektryfikacje linii to niech robią. Byleby tyko uszanować turystów i ni fundowali im jazdy kiblemi.

  • Bmt – 08.07.2017

    nik tym powinien się zająć. Mijanki tak. Aby pociąg dohelu był co połgodz. Akunulatory tanieją wykorzystać.

  • tony – 08.07.2017

    ja, ja własnie mózg mam naladowany,a ty zyjesz w poprzedniej epoce.Rusz muzgiem.przez u. Diesle? motoryzacja konczy ze spaliniakami a ty wyskakujesz ze smierdzącym dieslem.?! Człowieku, to nie epoka kamienia łupanego. A tymbardziej jesli chodzi o przewozy osobowe. Dzisiaj gwałtownie rozwija sie rynek pojazdów elektrycznych z akumulatorami litowojonowymi. A kolej jest idealnym nosnikiem tych techno;logii. zWłaszcza ze ładowac sie moze pod wiekszoscią trasy pod drutem.PowtaRZAM jeszcze raz. Zadnych juz zasranych diesli, to p[rezzytek. Elketryfikacja na lądzie do Władka, a dalej ostatnie 40km prądem z baterii.Idealny byłby tutaj nawet doposazony w 3-4 tony baterii 1000kwh turbokibel, który ma znakomite własciwosci dynamiczne.Komfort znacznie wiekszy 0od tego co jest dzisiaj,mimo ze sprzet ma swoje lata,ale jest elektryczny,asynchroniczny bez kopcenia dymnienia,hałasu. Pod wzgledem napedu,pojazd przyszłosciowy,tylko brakuje baterii na 80-100km, a 1000kwh energiiw prądzie wystarczy w turboen57 na 150km,czyli duzy zapas jest.Diesle,toprzeszłosci, przyszłosc to elekryka,pod drutem, a na brakujących odcinkach,pociąg hybrydowy,czyli zwykły elektryk doposazony w baterie litowo-jonowe,jak np. w elektrycznym autobusie Solarisie Urbino,wiec ytechnika odpoiwednia juz jest. Tylko zeby otworzyc mózgi,a nie tkwic w epoce przed 100 lat.Przyszłosc najblizsza to baterie,a ciut dalsza,jesli nie ma drutu, to ogniwa paliwowe na wodór, jak w Toyocie Miray lub Hondzie FX itd.W przytpadku wodoru bariera jest cena, ale w przypadku baterii litowojonowej, cena w stosunku do korzysci i rozwiazanych problemów jest wrecz okazyjna.

  • Rysiek z klanu – 08.07.2017

    Chłopie wróć na ziemię. Opowiadasz bajki nawet dzieci w to nie uwierzą :)

  • WK – 09.07.2017

    Nie elektryfikować. Kupić SZT niskopodłogowe, piętrusy niskopodłogowe i kilkanaście Gam. Tyle.

  • Pt47 – 09.07.2017

    Elektryfikacja? Potrzebna tylko na kilka letnich miesięcy? Gdzie marszałek ma doradców? Za samą dokumentację omc można by kupić wagon piętrowy. Pewnie więc za ułamek kosztów elektryfikacji byłby odpowiedni tabor. Pomorskie raczej na nadmiar taboru nie narzeka;)

  • kolejFAN – 10.07.2017

    SZKODA PIENIĘDZY. co za bzdura z tą durną elektryfikacją. Kupić wagony piętrowe i loki i jazda a nie bredzić o jakiejś modernie i elektryfikacji na linii która żyje tylko w sezonie!!! elektryfikacja jest potrzebna GDZIE INDZIEJ!! Krzyż-Piła, Lublin-SWR, Ocice=Rzeszów,Ełk-Korsze,Krotoszyn-Leszno a nie na Helu!!!!! stop z marnowaniem pieniędzy!

  • dx – 10.07.2017

    Dołożyć mijanki, wydłużyć perony. Na rowery wagon towarowy. Wszystko. Elektryfikacja bez sensu, sól i wiatry dadzą popalić.

  • PrzemoZ – 10.07.2017

    @tonyPrzewietrz się i pojedź np. na Sylt lub okolice Hamburga. Popatrz jak tam jest rozwiązana komunikacja na liniach niezelektryfikowanych. Nowoczesne Traxy z silnikami Euro4 kopcą mniej niż tysiące samochodów wjeżdżających ( albo stojących w korkach) codziennie na półwysepKto Tobie w głowie namącił z bateriami ?

  • NCi – 10.07.2017

    Raczej nie elektryfikować tego szlaku. To zbyt kosztowna inwestycja i niewielkie szanse na jej zwrot. Jeśli jednak byłoby jednak inaczej i takiej inwestycji nie należałoby przekreślać na wstępie. Uważam jednak, że skoncentrować należy się nad szlakiem niezelektryfikowanym. A tu niezależnie od rozstrzygnięć nt. elek. niezbędne są mijanki. Można rozważyć budowę ich w nowych miejscach (tam gdzie będzie to możliwe). Należy także zbudować tam gdzie to możliwe (jeśli w ogóle gdziekolwiek na tym szlaku byłoby to realne) kolejny tor. Równorzędnie należy wydłużyć perony na stacjach. Do tego należy zwiększyć pojemność składów poprzez np. zakup kilku może 8-9 składów piętrowego push pull-a z dobrą lokomotywą spalinową i kabiną sterowniczą. Napisałem specjalnie i celowo "dobrą lokomotywą" tj. nie tym erzacem z bydgoskiej Pesy (SU 160) z chorobami wieku dziecięcego genetycznie przeniesionymi na całe życie. Mogłyby to być ich piętrowe wagony, ale za żadne skarby nie ich lokomotywa. Czy znalazłby się ktoś chętny na podjęcie się wykonania w Polsce tego zamówienia? Tego nie wiem. Pewnie należałoby wystosować odpowiednie zapytanie do np. Newagu czy Stadlera. Zdaje się, że ten ostatni producent ma w portfolio piętrowego i pojemnego szt-a. skonfigurowanego również do przewozu sporej ilości rowerów. Zaraz jednak rozpiszą się rodowici malkontenci, którzy napiszą, że w Polsce i rękami Polaków buduje się push-pull-a. Tyle tylko, że te z Bydgoszczy (bo tylko tam w Polsce coś podobnego skonstruowano i zbudowano) są nie spalinowe, a elektryczne. Z oczywistych powodów na półwyspie byłyby nieużyteczne. O wersji spalinowej też należy nie wspominać, no chyba, że wykonanej w jakimś konsorcjum, które zagwarantuje dobrą jednostkę napędową dla tego rozwiązania. Ostatecznie jeszcze można po prostu kupić odpowiednie składy piętrowe ze specjalnym wagonem do przewozu rowerów i do tego dokupić odpowiednie lokomotywy spalinowe. Co jest tańsze, elektryfikacja czy trwanie przy transporcie z napędem spalinowym? Na tak postawione pytanie powinno odpowiedzieć jakieś studium. Ważne aby prace i podejmowane decyzje następowały szybko. Zbyt dużo już czasu zmarnowano, biernie przyglądając się i konserwując stare, siermiężne rozwiązania. Tu potrzeba naprawdę szybkich zmian, a przynajmniej systematycznych i konsekwentnie realizowanych.

  • Andrzej – 10.07.2017

    Ostatnio odwoziłem córkę do Chałup, zorganizowałem sobie przesiadkę tak, że złapałem w Gdańsku pociąg o 9:55 - RegioTUR. Myślałem, podjedzie jakiś szynobus. ale się uśmiałem, jak zobaczyłem Bipę, obecnie Bhp. Normalnie, dzieciństwo mi się przypomiało. fakt, siedziałem z przodu, śmierdziało przykładnie ale czy z tego powodu elektryfikować - wątpię.

  • kolejFAN – 11.07.2017

    @przemoZDokładnie tak, byłem w maju na Sylcie, pociąg IC relacji Berlin-Westerland (Sylt) od Itzehoe prowadzi traxx, podobnie częste pociagi RE/RB na tej trasie też są prowadzone traxxami, linia dwutorowa zelektryfikowana też ślepa jak na Hel, na końcowym odcinku między ostatnią stacją a wyspą przez groble jeżdżą shuttle-składy dla samochodów przewożonych na platformach i jakoś da się bez mitycznej elektryfikacji..u nas łatwiej bajdurzyć o drucie niż kupić niezawodne loki..

  • kolejFAN – 11.07.2017

    @* pomyłka, miało być >linia dwutorowa niezelektryfikowana

  • anarh – 11.07.2017

    Jakieś szalenstwo znowu , niech tylko zoptymailzują , wszystko i to systemem gospodarczym . , odtworzyć mijanki . swoimi słeczkami ,PLK w ramach jakis tam uzupełnien poprzednich zamówień na roboty i . za 800 tyś mają w swarzewie . . tor boczny nie musi być mowy wystarczy żeby 60 km/g jechać i tyle . . przy dzisiejszej technice i sprzecie .prosyte jak TOR

  • kolejFAN – 11.07.2017

    Najlepszy wariant to TRZECIA SZYNA!!! Tak jak w niemczech lina S3 ze Stade do Neugraben pod drutem i od Neugraben do Hamburga trzecia szyna. Czyli z Redy do Wielkiej Wsi pod drutem a z Wielkiej Wsi do Helu TRZECIA SZYNA!!! Ende der Diskussion!

  • kolejFAN – 12.07.2017

    przestań bredzić o jakiejś trzeciej szynie. Bajek się naczytałeś i pieprzysz jak potłuczony.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....