ZNTK Mińsk Mazowiecki wykonają P4 mazowieckich ezt-ów. Umowa podpisana

inforail
15.05.2018 08:02
0 Komentarzy

Zakłady NaprawczeTaboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykonają naprawy pojazdów KoleiMazowieckich.

Umowa dotycząca wykonania ośmiu napraw ezt EN57 w poziomieP4 została podpisana 15 maja 2018 r. W ramach tzw. prawa opcji zamówienie możezostać poszerzone o dodatkowo siedem napraw w tym samym poziomie.

– W parku taborowym Kolei Mazowieckich znajduje się obecnie47 elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN57. To starsze pojazdy, którestopniowo wycofujemy z eksploatacji. Zanim to nastąpi, jednostki te będąjeszcze kursowały na niektórych liniach. Chcemy, by podróżni, którzy będąkorzystać z naszych z pociągów, mieli zapewnione bezpieczne i komfortowewarunki jazdy. A temu właśnie mają służyć naprawy w poziomie utrzymania P4 -powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KoleiMazowieckich.

W ramach napraw w składach zostaną wymienione wszystkie uszkodzoneelementy techniczne oraz związane z wyposażeniem wnętrz, w tym m.in. fotele, szyby, układy hamulcowe,odświeżona zostanie malatura pojazdów, zostaną one także pokryte tzw. powłokamilakierniczymi „antygraffiti”. W stałym zakresie naprawy ezt wykonawca dokonatakże wymiany sprężyn sprzęgów międzywagonowych i czołowych na elementyelastomerowe oraz wyposaży sprzęgi międzywagonowe w zabezpieczenie przeciwrozerwaniu, dokona weryfikacji sprzęgów czołowych i międzywagonowych pod kątemwymiarowym (regeneracja do wymiarów naprawczych). Ponadto zostaną wymienionewszystkie amortyzatory w wózkach jezdnych na fabrycznie nowe oraz dokonanewymiany generatorów SHP i CA na nowe. Wszystkie te prace mają przełożenie nabezpieczeństwo ruchu kolejowego.

O korzyściach związanych z naprawami EN57 mówił RafałRajkowski, członek zarządu województwa mazowieckiego. – Zachowanie najwyższegopoziomu świadczonych usług to dla Kolei Mazowieckich priorytet, a dzisiejsza umowa jest tego najlepszym przykładem.Kompleksowa naprawa pojazdów EN57 napoziomie P4 zagwarantuje naszym pasażerom komfortowe i bezpieczne podróżowanie- podkreślił marszałek Rajkowski.

– W ostatnim czasie sporo mówiliśmy na temat zakupu nowychpojazdów, co oczywiście nie koliduje z tym, że dbamy o starsze pojazdy ipasażerów, którzy nimi podróżują. Chcemy, by do czasu wymiany starszego taboruna nowy wszyscy nasi podróżni mogli korzystać z pojazdów o możliwie wysokimstandardzie, to jest takim, na jaki pozwala dany typ składów – dodał RobertStępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.

– W dniu dzisiejszym podpisujemy z Kolejami Mazowieckimikolejną już umowę na naprawy P4 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Umowazawiera możliwość zlecenia do 15 szt. napraw (8 szt. w zakresie podstawowym + 7szt. jako prawo opcji) i ich sukcesywną realizację do 31 grudnia 2019 r. KolejeMazowieckie to nasz długoletni partner, dla którego od lat świadczymy usługinapraw pojazdów oraz podzespołów rezerwy obiegowej i cieszy nas, że tawspółpraca stale się rozwija. Zapewniamy, że ten kontrakt, tak jak ipoprzednie, wykonamy w wymaganym terminie, zachowując wysoką jakość usług -powiedział Krzysztof Adamski, prezes zarządu, dyrektor generalny ZNTK „MińskMazowiecki” S.A.

ZNTK „Mińsk Mazowiecki” S.A. wykona naprawę P4 pierwszegoelektrycznego zespołu trakcyjnego w terminie nie dłuższym niż 60 dnikalendarzowych, licząc od dnia przekazania ezt do naprawy, natomiast naprawękażdego z pozostałych ezt w terminie nie dłuższym niż 40 dni kalendarzowych. Kosztumowy to ponad 16,3 mln zł brutto.

Komentarze