Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZSSK będą miały nowe ezt-y. Od Skody

inforail
24.10.2018 11:44
0 Komentarzy

Słowackie Koleje ZSSKz zadowoleniem przyjęły decyzję wykonawczą Komisji Europejskiej, którazatwierdziła dofinansowanie dużego projektu „Modernizacja parku taboru kolejowegow ciągu OPII – część 2”.

To zdecydowanie największa inwestycja słowackich kolei od 2005roku. Zwycięzcą przetargu na dostawę nowych pociągów została ŠkodaTransportation, w konsorcjum z ŽOS Trnava.

„Nowoczesne jednostki elektryczne mają kluczoweznaczenie dla transportu regionalnego wokół Żyliny dla naszych pasażerów.Dlatego bardzo się cieszę z udanej realizacji projektu. Z eksploatacji podobnych jednostek mamy już pozytywnedoświadczenia. W przyszłości oczekujemy sprawnego przebiegu dostaw, jak równieżich utrzymania” – powiedział Filip Hlubocky, prezes ZSSK.

Skoda Transportation wcześniej dostarczyła już do ZSSK 19jednostek elektrycznych i 10 piętrowychzestawów push-pull. Mają niską awaryjność i zużycie energii w porównaniu doinnych, starszych składów ZSSK. Nowe pociągi regionalne będą wykorzystywane wregionie Žilina na trasacyh: Žilina – Trenczyn, Górna Lideč – Púchov, Žilina -Čadca – Zwardoń i Žilina – Liptowski Mikulasz.

„Niektórzy z naszych krytyków twierdzą, że nie musimykupować nowych pociągów, a raczej naprawiać stare. Wykorzystanie funduszyunijnych przyspiesza jednak efektywność naszych działań, dzięki temuzastępujemy stare lokomotywy i wagony nowoczesnymi jednostkami. Te 25 nowychpociągów pozwoli nam pracować bardziej wydajnie i wycofać najstarsze pojazdy,które będą w 2021 roku miały więcej niż 50 lat” – mówi Patrik Horny, WiceprezesZSSK.

25 jednostek elektrycznych zostanie wdrożonych do ruchu wtransporcie regionalnym na zelektryfikowanych liniach do prędkości 160 km/h inapięciu 3 kV i 25 kV. Dla ZSSK będą dostarczone w latach 2020-2022, w dwóchwersjach: krótszej o długość 80 m i o pojemności 247 pasażerów siedzących (13sztuk) oraz dłuższej (106 metrów) o pojemności 343 pasażerów siedzących (12sztuk).

Szerokie drzwi wejściowe wraz z nowoczesnym wnętrzem bezwewnętrznych drzwi umożliwią pasażerom szybkie i płynne poruszanie się. Wwiększości przypadków możliwe będzie łatwe wsiadanie ze standardowych peronów owysokości 550 mm, w innych przypadkach zostaną udostępnione wysuwane schodki.Pasażerowie docenią przede wszystkim wygodne siedzenia, gniazdka elektryczne,klimatyzację, stylowe oświetlenie wnętrza LED i wyposażenie pojazdu zprzestronną i nowoczesną toaletą. Zestawy zaoferują również systeminformacyjno-komunikacyjny, monitoring, kamery bezpieczeństwa i dostęp doInternetu Wi-Fi. Każda jednostka będzie miała co najmniej jedno miejsce dlapasażerów niepełnosprawnych i specjalnie przystosowane dla nich toalety. Będąteż miejsca dla wózków dziecięcych i rowerów (min. 1 rower na 40 pasażerów).

Komentarze