Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM tłumaczy, dlaczego SKM pojedzie tylko do Służewca

inforail
05.07.2017 19:58
0 Komentarzy

Od września planowanajest zmiana relacji wybranych pociągów SKM S1 i skierowanie ich do stacjiWarszawa Służewiec.

Jest to spowodowane zamknięciem linii grodziskiej na czasremontu. Do Zarządu Transportu Miejskiego napływają pytania, dotycząceewentualnego wydłużenia trasy tej linii do Piaseczna. Wyjaśniamy czy jest tomożliwe. ZTM podkreśla, że zmiana relacji SKM S1 do Służewca, będzie miałacharakter wyłącznie tymczasowy i natychmiast po zakończeniu prac na liniigrodziskiej, przywrócona zostanie trasa podstawowa z Otwocka do Pruszkowa.

ZTM zamierza utworzyć połączenie SKM pomiędzy Piasecznem iLegionowem przez Warszawę Gdańską i kolejową linię obwodową. Wymaga to jednakspełnienia określonych warunków, czyli zakończenia remontu linii obwodowej imostu Gdańskiego oraz zmiany układu torowego na stacji Warszawa Zachodnia.Istotnym czynnikiem warunkującym uruchomienie połączeń SKM do Piaseczna, jestrównież zakup nowego taboru. Obecnie trwają przygotowania do ogłoszeniaprzetargu.

Tymczasowa linia SKM do Piaseczna nie byłaby rozwiązaniemzadowalającym ze względu na to, że istotny wpływ na kursowanie pociągów liniiS1 oraz ich rozkład jazdy będą miały prace prowadzone na stacji Otwock, któraza kilka miesięcy będzie przebudowywana w ramach modernizacji linii kolejowejnr 7 do Lublina. To spowoduje, że problematyczne będzie zachowanie regularnościodjazdów i równych odstępów pomiędzy poszczególnymi pociągami.

Uruchomienie pociągów SKM do Piaseczna na krótki okres, anastępnie ich zawieszenie może wprowadzić niepotrzebne zamieszanie orazdezorientację wśród pasażerów, korzystających na co dzień z połączeń kolejowychna tej trasie. Zwłaszcza, że na stacji Warszawa Zachodnia obecnie nie mamożliwości zawracania pociągów z kierunku południowego z uwagi na brak torówodstawczych i związane z tym ewentualne blokowanie torów przy peronach. Nalinii średnicowej także nie ma już miejsca na żadne dodatkowe kursy SKM.

Ponadto, w 2019 roku planowane jest rozpoczęcie gruntownejprzebudowy stacji Warszawa Zachodnia, a w dalszej perspektywie czasowejmodernizacja dalekobieżnej linii średnicowej. W trakcie realizacji tych pracznacząco zmniejszy się liczba dostępnych torów dla pociągów, które tamtędykursują. Dlatego też, do czasu ich zakończenia nie jest możliwe uruchomieniejakichkolwiek dodatkowych połączeń.


Komentarze