TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoBus

InfoTram

Żyrardowska "perełka"
Karol Wach - Opublikowano: 13.08.2007 22:21:51
Żyrardowska "perełka"

Dnia 9 sierpnia 2007 roku otwarto wyremontowany dworzec PKP w Żyrardowie. Renowacja została wykonana w taki sposób, aby zachowane zostały wszystkie historyczne elementy budynku. W uroczystości otwarcia uczestniczyli m.in. Andrzej Wach - Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PKP S.A. oraz Andrzej Wilk - Prezydent Żyrardowa. Nie zabrakło licznie przybyłych gości i mieszkańców miasta.

Remont

Prace przy remoncie żyrardowskiego dworca rozpoczęto w 2004 roku. Wówczas to zlecono opracowanie dokumentacji projektowej i rozstrzygnięto przetarg na wybór wykonawcy. Prace ruszyły pełną parą we wrześniu. W pierwszej kolejności wymieniono dach, odnowiono elewację budynku, wymieniono instalacje: elektryczną, wodno-kanalizacyjną a także centralnego ogrzewania. Ponadto, wybudowano kotłownię olejową. Ciekawostką jest też, że zgodnie z zaleceniem konserwatora odnowiono stare piece kaflowe, które co prawda już nie pracują, ale za to wspaniale zdobią wnętrze. Równocześnie z wykonywanymi pracami rozstrzygnięto przetarg na wykonanie remontu pomieszczeń. Wewnątrz dworca odnowiono hol główny oraz kasowy a także pasaże handlowe. W maju 2007 roku wykonawca zakończył prace. Po akceptacji przez Konserwatora Zabytków i Nadzoru Budowlanego prac remontowych dworzec został przekazany do eksploatacji. PKP S.A. nie zapomniało o osobach niepełnosprawnych. W trakcie remontu wykonano m.in. specjalną pochylnię w łączniku, dzięki której osoby poruszające się na wózku łatwo pokonają schody. Na parterze znajduje się toaleta dla osób z ograniczoną możliwością ruchową. Wyremontowany dworzec będzie też bezpieczniejszy. Obiekt został przygotowany do instalacji monitoringu. Na razie założono jedynie okablowanie, ale trwają rozmowy PKP S.A. z Prezydentem Żyrardowa dotyczące zamontowania kamer i ich obsługi. PKP S.A. dąży do tego aby dworce kolejowe były przyjazne pasażerom.

Warto zwrócic uwagę na fakt, że nie służą one tylko do obsługi podróżnych. Stanowią ważny element danego regionu, dlatego też celem naszych działań jest takie gospodarowanie nieruchomościami aby służyły jak najlepiej lokalnej społeczności. Robimy wszystko aby dworce kolejowe stały się wizytówką miast, tak jak tutaj –w Żyrardowie. Obecnie remontujemy dziesiątki małych dworców kolejowych. Przebudowujemy duże stacje zamieniając je w centra przesiadkowo-komercyjne. Ponadto Grupa PKP sukcesywnie remontuje tory kolejowe, tabor, kupuje nowe wagony –chcemy aby podróż koleją w Polsce była komfortowa, szybka i tania. To cel, który przyświeca nam każdego dnia pracy –powiedział Jarosław Adwent –Członek Zarządu PKP S.A. –Dyrektor Gospodarowania Nieruchomościami PKP S.A.. Całkowity koszt remontu wyniósł ponad 3 miliony zł. Został on pokryty z własnych środków finansowych PKP S.A –poinformował Marek Sieczkowski z Biura Marketingu i Komunikacji Społecznej PKP SA.

Żyrardowski zabytek

Jak wspomnieliśmy wcześniej, dworzec kolejowy w Żyrardowie, położony na trasie Warszawa –Łódź (dawna trasa kolei Warszawsko-Wiedeńskiej), jest obiektem zabytkowym. Wybudowany został w 1922 roku, na miejscu dworca wybudowanego w 1872 r. i zniszczonego w czasie I Wojny Światowej. Budynek wykonano w stylu „dworkowym”. Jego projektantem był architekt Romuald Miller - naczelnik wydziału budownictwa Warszawskiej Dyrekcji PKP. Dowodem jego historycznej wartości i znaczenia w rozwoju polskiego kolejnictwa jest decyzja WKZ w Skierniewicach Nr 455 z dnia 29 marca 1977 r. o wpisaniu dworca do rejestru zabytków jako jedynego obiektu tego typu na terenie miasta. Dlatego też prace remontowe wykonano z zachowaniem wszystkich istotnych historycznych elementów budynku –m.in. odtworzono autentyczne wnętrza i piece. Dla lepszego wykorzystania pomieszczeń stworzono pasaż handlowy prowadzący bezpośrednio z kas poprzez kolumnowy łącznik do zejścia na perony.

Pociągi a dworzec w Żyrardowie

Przez stację Żyrardów w ciągu doby przejeżdża 100 pociągów pasażerskich. Dworzec kolejowy to 602 metry kwadratowe powierzchni zabudowanej. Budynek dworca jest dwukondygnacyjny;w piwnicy znajdują pomieszczenia techniczne i gospodarcze. Na parterze znajdują się przede wszystkim pomieszczenia związane z obsługą pasażerów. Piętra to lokale użytkowe i mieszkania. Pamiętać należy, iż prace przy remoncie dworca łączą się z modernizacją linii kolejowej z Warszawy do Łodzi realizowanej z budżetu państwa i Europejskiego Funduszu Regionalnego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
dworzec
Żyrardów
remont
PKP S.A.
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....